Mer klös i KTM Duke

jonjak

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2005
Hoj
´06 Intruder M800 (sålde Duken)
Har nyligen inhandlat en -05:a KTM Duke II. Någon som har tips på vad man kan köpa/byta för att "skrämma upp" den lite?? Ju mer klös desto bättre :hihi

Fick med ett presentkort på 9000:- i KTM-prylar. Har kollat åt de dubbla kolfiberdämparna (8600:-) - måste va bra eller?? hmmm.. :confused:

Byt förgasare och till slipon/helsytem.

Förgasare kostar väl en 2500-3000 för en Mikuni Tm40.

Ger dig några Hk/Nm och den blir betydligt rappare,vill du sedan gå vidare så är det dax för kam/topp osv.

Finns ett par spaltmeter skrivet om det om du söker på avstrypning eller Lc4,då det är samma motor som i 640.

Själv kör jag med Sebring helsystem och en TMR41 som ger mig 50 hk på bakhjulet (då har jag den gammal toppen).

Långa farbron skrev:
Själv kör jag med Sebring helsystem och en TMR41 som ger mig 50 hk på bakhjulet (då har jag den gammal toppen).

Då har du nog tyvärr trimmat ner motorn :tungan Originalkrökarna med slipon tillsammans med öppnad luftburk och 40mm fugge ska ge i alla fall 53hk/63Nm på slangen. Det behövs mer flås för att nyttja helsystemet rätt - portning och ökat komp bl.a. :tummenupp

TomK skrev:
Då har du nog tyvärr trimmat ner motorn :tungan Originalkrökarna med slipon tillsammans med öppnad luftburk och 40mm fugge ska ge i alla fall 53hk/63Nm på slangen. Det behövs mer flås för att nyttja helsystemet rätt - portning och ökat komp bl.a. :tummenupp

Får väl bli till att köra:

Originalkrökarna + KTM:s "racing carbon silencer"
Öppnad luftburk (?)
- Bör det justeras nåt i övrigt efter detta ingreppet? Förgasare mm :va

.. Får börja nånstans. Nästa steg borde vara en ny förgasare då kanske. Får lusläsa forumet vid tillfälle, men det finns ju såååå mycket här :fakta :huvet

Måste ju få lite bättre ljud i grejerna iaf, låter ju nästan moppe nu.. hehe

jonjak skrev:

Öppnad luftburk (?)

.. Får börja nånstans. Nästa steg borde vara en ny förgasare då kanske. Får lusläsa forumet vid tillfälle, men det finns ju såååå mycket här :fakta :huvet

tycker du ska sats på slipon och gasarn, sen kör du de vanliga strypningarna
:)

jonjak skrev:

Öppnad luftburk (?)

Eller så kollar du på TomK,s fina sida om sin förra Duke! :tummenupp

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html#duke

jonjak skrev:
Har nyligen inhandlat en -05:a KTM Duke II. Någon som har tips på vad man kan köpa/byta för att "skrämma upp" den lite?? Ju mer klös desto bättre :hihi

Fick med ett presentkort på 9000:- i KTM-prylar. Har kollat åt de dubbla kolfiberdämparna (8600:-) - måste va bra eller?? hmmm.. :confused:

Köp en sexsexti :D :D

jonjak skrev:

Sätt i en Husabergsmotor :banana :fyllisar

TomK skrev:

Hade det på känn,om det är något försvar så satt det på när jag köpte den.

:gnissla

*/ ?>
Back