Mer klös i KTM Duke

jonjak

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
´06 Intruder M800 (sålde Duken)
Har nyligen inhandlat en -05:a KTM Duke II. Någon som har tips på vad man kan köpa/byta för att "skrämma upp" den lite?? Ju mer klös desto bättre :hihi

Fick med ett presentkort på 9000:- i KTM-prylar. Har kollat åt de dubbla kolfiberdämparna (8600:-) - måste va bra eller?? hmmm.. :confused:
 
Byt förgasare och till slipon/helsytem.

Förgasare kostar väl en 2500-3000 för en Mikuni Tm40.

Ger dig några Hk/Nm och den blir betydligt rappare,vill du sedan gå vidare så är det dax för kam/topp osv.

Finns ett par spaltmeter skrivet om det om du söker på avstrypning eller Lc4,då det är samma motor som i 640.

Själv kör jag med Sebring helsystem och en TMR41 som ger mig 50 hk på bakhjulet (då har jag den gammal toppen).
 
Långa farbron skrev:
Själv kör jag med Sebring helsystem och en TMR41 som ger mig 50 hk på bakhjulet (då har jag den gammal toppen).

Då har du nog tyvärr trimmat ner motorn :tungan Originalkrökarna med slipon tillsammans med öppnad luftburk och 40mm fugge ska ge i alla fall 53hk/63Nm på slangen. Det behövs mer flås för att nyttja helsystemet rätt - portning och ökat komp bl.a. :tummenupp
 
TomK skrev:
Då har du nog tyvärr trimmat ner motorn :tungan Originalkrökarna med slipon tillsammans med öppnad luftburk och 40mm fugge ska ge i alla fall 53hk/63Nm på slangen. Det behövs mer flås för att nyttja helsystemet rätt - portning och ökat komp bl.a. :tummenupp

Får väl bli till att köra:

Originalkrökarna + KTM:s "racing carbon silencer"
Öppnad luftburk (?)
- Bör det justeras nåt i övrigt efter detta ingreppet? Förgasare mm :va

.. Får börja nånstans. Nästa steg borde vara en ny förgasare då kanske. Får lusläsa forumet vid tillfälle, men det finns ju såååå mycket här :fakta :huvet

Måste ju få lite bättre ljud i grejerna iaf, låter ju nästan moppe nu.. hehe
 
jonjak skrev:
Får väl bli till att köra:

Originalkrökarna + KTM:s "racing carbon silencer"
Öppnad luftburk (?)
- Bör det justeras nåt i övrigt efter detta ingreppet? Förgasare mm :va

.. Får börja nånstans. Nästa steg borde vara en ny förgasare då kanske. Får lusläsa forumet vid tillfälle, men det finns ju såååå mycket här :fakta :huvet

Måste ju få lite bättre ljud i grejerna iaf, låter ju nästan moppe nu.. hehe

tycker du ska sats på slipon och gasarn, sen kör du de vanliga strypningarna
:)
 
jonjak skrev:
Får väl bli till att köra:

Originalkrökarna + KTM:s "racing carbon silencer"
Öppnad luftburk (?)
- Bör det justeras nåt i övrigt efter detta ingreppet? Förgasare mm :va

.. Får börja nånstans. Nästa steg borde vara en ny förgasare då kanske. Får lusläsa forumet vid tillfälle, men det finns ju såååå mycket här :fakta :huvet

Måste ju få lite bättre ljud i grejerna iaf, låter ju nästan moppe nu.. hehe


Eller så kollar du på TomK,s fina sida om sin förra Duke! :tummenupp

http://irt.slu.se/tomk/mc/mc.tuning.html#duke
 
jonjak skrev:
Har nyligen inhandlat en -05:a KTM Duke II. Någon som har tips på vad man kan köpa/byta för att "skrämma upp" den lite?? Ju mer klös desto bättre :hihi

Fick med ett presentkort på 9000:- i KTM-prylar. Har kollat åt de dubbla kolfiberdämparna (8600:-) - måste va bra eller?? hmmm.. :confused:

Köp en sexsexti :D :D
 
jonjak skrev:
Har nyligen inhandlat en -05:a KTM Duke II. Någon som har tips på vad man kan köpa/byta för att "skrämma upp" den lite?? Ju mer klös desto bättre :hihi

Fick med ett presentkort på 9000:- i KTM-prylar. Har kollat åt de dubbla kolfiberdämparna (8600:-) - måste va bra eller?? hmmm.. :confused:
Sätt i en Husabergsmotor :banana :fyllisar
 
TomK skrev:
Då har du nog tyvärr trimmat ner motorn :tungan Originalkrökarna med slipon tillsammans med öppnad luftburk och 40mm fugge ska ge i alla fall 53hk/63Nm på slangen. Det behövs mer flås för att nyttja helsystemet rätt - portning och ökat komp bl.a. :tummenupp

Hade det på känn,om det är något försvar så satt det på när jag köpte den.

:gnissla
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top