Mer från min och sonens Norge-tur

Fantastiskt, campingen på bild 8 var riktigt häftig. Och mycket regn verkar ni inte fått heller.

Fantastiskt, campingen på bild 8 var riktigt häftig. Och mycket regn verkar ni inte fått heller.
De är campingen som ligger nere vid Lysebotn. Och gällande regn så har vi nog haft en skur liknande tropiskt hällregn varje dag. Fast med bra regnkläder och gott humör så är det inga problem :).

Och på söndag drar jag i väg till Norge igen. Fast då solo, och längre norrut.

Skitkul att följa.
Jag vill se slitna bakdäck och dikesmekande också

De är campingen som ligger nere vid Lysebotn. Och gällande regn så har vi nog haft en skur liknande tropiskt hällregn varje dag. Fast med bra regnkläder och gott humör så är det inga problem :).
Läst en del roliga historier om ägarna till campingen vid Lysebotn. Dom är värre än Basil Fawlty har man läst. Vad är era åsikter om ägarna till campingen? Lite sugen att bo där en natt och få lite skäll.

Läst en del roliga historier om ägarna till campingen vid Lysebotn. Dom är värre än Basil Fawlty har man läst. Vad är era åsikter om ägarna till campingen? Lite sugen att bo där en natt och få lite skäll.
Ingen aning, faktiskt. Pröjsade för ett tält en natt, och ingen mer kontakt efter det. Så nu blir jag ju nyfiken. Berätta mer :)!

50 mil om dan.
Kör ni konstant eller tar ni er tid att stanna där det är vackert/intressant att se?

Personligen så har jag bekymmer med att stanna det är på något konstigt is tidsförlust? när man har semester o skall ta det lungt.

Vetefan hur många underbart vackra ställen konstiga hus o dyligt som jag passerat men tänkt det hinner jag inte.

Är ju nackdel när man kommer 40 mil på en tank o bara vill stanna när man tankar.

Otroliga vyer ni upplevde iallafall?

Bl
50 mil om dan.
Kör ni konstant eller tar ni er tid att stanna där det är vackert/intressant att se?

Personligen så har jag bekymmer med att stanna det är på något konstigt is tidsförlust? när man har semester o skall ta det lungt.

Vetefan hur många underbart vackra ställen konstiga hus o dyligt som jag passerat men tänkt det hinner jag inte.

Är ju nackdel när man kommer 40 mil på en tank o bara vill stanna när man tankar.

Otroliga vyer ni upplevde iallafall?
Blir mest körning. Vi tog aktivt beslut om mer körning/fler mil, på bekostnad av sightseeing.

Last edited:
Mer bilder från min Norgetrip nr 2 nu i augusti. 4 dagar. 240 mil. Stockholm, Funäsdalen, Trondheim, Atlantehavsveien, Trollstigen, Geiranger och sen hem.

EDIT: skulle bli en egen tråd gällande denna tur, men det blev fel. Nu ligger bilderna här, hur som...

IMG_20210810_185832-01.jpegIMG_20210810_133151-01.jpegIMG_20210810_113435-01.jpegIMG_20210810_113213-01.jpegIMG_20210810_111523-01.jpegIMG_20210810_113421-01.jpegP1040216-01.jpegP1040158-01.jpegP1040197-01.jpegIMG_20210809_180124-01.jpeg

Last edited:
Hyggligt väder. Geiranger vart täckt i moln och regn när man kom upp en bit på höjd, men annars blandade skurar med regn, varvat med sol.
Ja vad fn regn får man väll räkna med på en sådan tur uppe på fjällen? riktigt Nice när man ser bilderna funderar jag om det ändå inte e värt att spruta in en hastigt framtagen kemisk koktail i armen?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT