Mer eller mindre uppenbara flamebaits...

Ska moderatorerna plocka bort uppenbara flamebaits

• Antal röstningar
    0

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Bör moderatorerna plocka bort trådar som är uppenbara flamebaits?

De tillhör de trådarna som det skrivs mest i, men samtidigt så är det ju inget annat än brus.

Vad som är uppenbara flamebaits eller inte; tja, ibland finns det heller ingen poäng i tråden öht: "Jag ska köpa ny hoj, jag vill inte tröttna så ska jag köpa R1 med turbo eller... blablabla".

Vad tycker ni, jag sätter första pinnen på "ja"...

/J

RG500-Johannes skrev:
Bör moderatorerna plocka bort trådar som är uppenbara flamebaits?

De tillhör de trådarna som det skrivs mest i, men samtidigt så är det ju inget annat än brus.

Vad som är uppenbara flamebaits eller inte; tja, ibland finns det heller ingen poäng i tråden öht: "Jag ska köpa ny hoj, jag vill inte tröttna så ska jag köpa R1 med turbo eller... blablabla".

Vad tycker ni, jag sätter första pinnen på "ja"...

/J

Tycker att den här tråden hamnar under samma kategori.. :död

Så bort med tråden :tummenupp

SISU skrev:

"Nej, underhållning för vissa och vill man inte läsa så kan man ju undvika att gå in på tråden..."

Sökt lite men hittar ingen bra översättning för begreppet "flamebaits", men antar att det har något att göra med mytomaner eller moppefuckon.

Detta var nog det bästa jag hittade:

http://www.susning.nu/Flame

// :)

Kul med lite dumheter ibland. Det är väl vitsen med att ha forum= att få vädra lite åsikter. Jag tycker att man ska ha viss tollerans med sånt men det får inte skrämma bort folk som vill skriva något seriöst. Dålig respons på en tråd är värre. Ex jag vill veta om en komfortsadel är bra? Och får svaret att jag är en j--a mes som funderar på att skaffa en.

Jag tycker att V-Gurra och liknande profiler som saknar självinsikt är helt underbara.

:lol

Det beror väl lite på... Om det är nån som startar en tråd och basunerar ut; "Jag är snabbare än Ghostrider, och det är för att jag kör R1:a och R1:or är snabbast och bäst!!!"

samma dag som personen i fråga reggar sig. Då är det ju bara för att bråka, och det är väl lite onödigt, så sådana uppenbara kan väl tas bort...

SISU skrev:

Det var ju verkligen jättefyndigt skrivet.

Henkka skrev:
Sökt lite men hittar ingen bra översättning för begreppet "flamebaits", men antar att det har något att göra med mytomaner eller moppefuckon.

Flamebaits är inlägg där någon valfri extrem synpunkt/hållning/idé etc beskrivs och där syftet bara är att andra ska bli upprörda och skriva mer eller mindre hatiska svar. Dvs bara provocering utan mening eller syfte.

/J

Firefly skrev:
Det beror väl lite på... Om det är nån som startar en tråd och basunerar ut; "Jag är snabbare än Ghostrider, och det är för att jag kör R1:a och R1:or är snabbast och bäst!!!"

samma dag som personen i fråga reggar sig. Då är det ju bara för att bråka, och det är väl lite onödigt, så sådana uppenbara kan väl tas bort...
Jag tror många gör det för att bli uppmärksammade. De vill synas, man kan juh alltid be om ursäkt ......

Kommer man till ett forum med +10.000 medlemmar och är en typ som är van och synas så måste man nästan göra en sådan grej för att få uppmärksamhet.

Det är som att gå på fest hos folk man inte känner och visa k*uken.
Alla kommer ihåg han.

Men sedan är det för lätt att bli medlem här oxå.
Moppe Olle på 14 bast kan ju kalla sig "gixxer1000ballan" och säga att han har 2 snabba hojjar och en blå. Har 4 barn och 2 hus. Kört hoj i 15 år och älskar att wheela.
Hur lätt somhelst!

Man kanske skulle ha ett typ av "prospect forum" där de nyreggade endast kan skriva den första månaden. Så kan man utvärdera vilken typ av typ det är innan han börjar kasta olja (läs skit) på andra.
Mycket jobb för Sweeeeeeeedie men han har ju inget bättre för sig .... .eller .... :tummenupp

Mr K skrev:
Man kanske skulle ha ett typ av "prospect forum" där de nyreggade endast kan skriva den första månaden. Så kan man utvärdera vilken typ av typ det är innan han börjar kasta olja (läs skit) på andra.

Mycket bra idé!

P@trik skrev:
Tycker man kan ta bort pocorn smileyn istället ,känns som den spelat ut sin roll.

:corn

En pocorn smiley säger mer än tusen ord!
:tummenupp

P.S. :corn

Kvalitén har överlag sjunkit på forumet så bort med skiten! Finns ingen anledning att dränka kvalité med skräp....

Istället för att jaga trådar kanske man bara kan slänga ut alla moppefuckon och alla som öht inte är intresserad av att KÖRA hoj, egentligen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT