mer effekt ur 4-takt??

Nockis

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
Sym husky 125-99
tja! fundeerar på att köpa en 125:A fyr takt..men jag är ju lite fundersqam över effekten...dne är lite låg tycker jag! finns det nåt man kan göra för att öka den? :confused:

Nockis skrev:
tja! fundeerar på att köpa en 125:A fyr takt..men jag är ju lite fundersqam över effekten...dne är lite låg tycker jag! finns det nåt man kan göra för att öka den? :confused:

jag tycker du gör rätt i att köpa en fyrtaktare, den håller för krig den :tummenupp

javisst kan man öka effekten, du kan porta toppen, byta till större ventiler, större förgasare, byta kam osv osv :yoparty :yoparty listan är lång och den fortsätter bara

snälla...det har kommit väldigt många trådar angående fyrtakts 125or en bit nedanför i forumet.

Är det ingen som söker eller ens öppnar ögonen nu för tiden? Det här böjrar bli riktigt jobbigt.

Nockis skrev:
Det är jobbigare o får mer effekt på en 4-takts 125a, och en 2-taks 125 har ändå bra mycket mer HK... Jag tycker valet är lätt... 2-takt :)

klart grabben ska ha 4-takt!!! :yoparty

tips om hur man trimmar är detsamma som för alla "större" MC.... alltså plana, porta, större volym mm....

ps. det finns många trådar om detta, så sök gärna...ds

Lägger in lite länkar till 4takts hoj fixningar på 125 forumet här.... :)

4takts trim/modd
mer 4takt

Last edited:
problemet med 4Tackatarna är att de är byggda för 12-15hk alltså finns där ingag strypningar... detta gör trimmning väldigt svårt och dyrt!

ska du köra strypt köp 4T, vill du trimma köp 2T

Back