Mer Drag I Kinamoto

SENSEI skrev:
Ja ni gör ju som ni vill....
Men pipan är det bästa trimet du kan göra.. Det ger mest...
Utan den så kommer inte motorn att gå upp i varv...
Köp reeds och annat skit.. Det är att kasta bort pengarna.. om ni inte redan bytt pipan...

Precis.
Pipan är den största flaskhalsen.
När den väl är på plats så kommer all annan triming ge mycket bättre resultat.

Hoppas jag får min pipa snart :)
 
Håller inte med...
På min luftkylda med 49cc cylle och walbro 603 fugge spelar det ingen större roll vilken pipa jag använder, har provat flera olika.
Förgasaren gör störst skillnad har provat massor med konfigurationer. Överbevisa mig gärna!
 
XL pipan för 395 / 490kr - eller XXL pipan för nästan 700kr?

Vad tycker ni man skall satsa på :) ? Behöver man ställa in en massa saker? Läst på andra sidor, att man skall ställa in förgasaren, hur gör man det?
 
1Ce skrev:
XL pipan för 395 / 490kr - eller XXL pipan för nästan 700kr?

Vad tycker ni man skall satsa på :) ? Behöver man ställa in en massa saker? Läst på andra sidor, att man skall ställa in förgasaren, hur gör man det?
XXL. Grym skillnad kontra XL pipan. Ska du ändå köpa en pipa så är det xxlen du ska ha. SKiljer minst 1500-2000 rpm på de piporna till xxlens fördel.
Vad har du för förgasare? Har du spjäll eller trottel?
Spjällfuggen har en luft/bränsleskruv på sidan (samt en tomgångsskruv på´andra sidan) där du kan justera så att du känner var hojen går bäst.

Om det är fugge så får du labba med nålen. Samt labba med olika munstycken. Troligtvis kan du behöva étt större munstycke än det som sitter i.
Läs av hur tändstiftet ser ut.

Lyckat till
 
ang. det här med pipan. jag har svetsat om det så exp kammaren är 50mm längre o kortat röret innan exp kammaren 20mm (eller 30mm, komme rinte ihåg)...räcker detta för att det ska va en bra trimpipa? är det stor skillnad mellan en moddad org. pipa som jag har och xxl pipan? eller till o med xl pipan är bättre än min?
 
SENSEI skrev:
XXL. Grym skillnad kontra XL pipan. Ska du ändå köpa en pipa så är det xxlen du ska ha. SKiljer minst 1500-2000 rpm på de piporna till xxlens fördel.
Vad har du för förgasare? Har du spjäll eller trottel?
Spjällfuggen har en luft/bränsleskruv på sidan (samt en tomgångsskruv på´andra sidan) där du kan justera så att du känner var hojen går bäst.

Om det är fugge så får du labba med nålen. Samt labba med olika munstycken. Troligtvis kan du behöva étt större munstycke än det som sitter i.
Läs av hur tändstiftet ser ut.

Lyckat till

Aha okej, oj får nog spara till ett sådant sen.. kanske jag har råd med det om ett par månader :hihi Pga av att jag skall försöka få min 14E att gå som den skall :(..

Andreas_Ace från bikeguide.se sponsrar mig med ny.. Så hoppas den funkar med lite småpill :). Mycket trevlig kille! :tummenupp

Trottel har jag, dvs original förgasaren, vet inte ens vart jag hittar munstycket :/.. Är ställbart munstycke bra?

"Ställbart munstycke som underlättar
bestyckningen om du har trimmat
monteras i botten av flottörskålen
där dräneringskruven sitter.
taperad trottelnål ingår"

Är det något att satsa på kanske :) ?

Tändstiftet:

 
Last edited:
Back
Top