mer än 4l olja i en mille?

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Bytte olja och filter på millen idag (-00), och hela dunken med olja gick i, och då är nivån precis över min...har inte varit ute och kört, men kört den ordentligt varm, men nivån har lagt sig på det.

Grejen är att jag ska till sundsvall imorron, hinner inte skaffa mer olja, så frågan är. 4 l är volumen har jag för mig, jag skulle ju kunna ta 1-2 dl av den gamla oljan, det dör den inte av, men risken är väl att det plötsligt är för mycket olja.

Har noterat att nivån kan variera lite från gång till gång när man kollar...

Nån Aprilia-ägare som känner igen sig?

/Pajje

bytte nyss i min-99:a, verkstadshandboken säjer 3.5 L (med filterbyte) men jag fick dra i nääästan hela 4 l dunken.. nivån ligger då stadigt mellan min å max..

Taco skrev:
2331417 bytte nyss i min-99:a, verkstadshandboken säjer 3.5 L (med filterbyte) men jag fick dra i nääästan hela 4 l dunken.. nivån ligger då stadigt mellan min å max..

Så var det förra gången, men nu verkar den vilja ha 2 dl till, vilket jag tycker verkar lite mysko, och det har inte dykt upp nån pöl under heller...

Japp, Bytte olja för några veckor sedan för första gången på min mille -99
Lika förvånad även jag :)

Psychobiker: Sundsvall?? Är det Delta träffen du ska till?

Verkar sitta oljtank modell XL på min...:hihi

Det är ju över min, så jag kör och kollar efter ett par mil, ligger det kvar där då så köper jag en liter på vägen och pyttsar i lite...

/Pajje

hoj4ever skrev:
2331437 Japp, Bytte olja för några veckor sedan för första gången på min mille -99
Lika förvånad även jag :)

Psychobiker: Sundsvall?? Är det Delta träffen du ska till?

Yep, men ska inte supa ner mig som alla andra, är liksom med i bushmen, så jag ska kränga ärtsoppa och grilltallrikar...:yoparty

Last edited:
Kan lova att jag hör till dom som super ner sig :fyllisar
Hade tänkt sticka direkt imorgon bitti, Men väntar fortfarande på ett nytt bakdäck :huvet
Men i värsta fall får man väl åka på korderna upp :D

hoj4ever skrev:
2331469 Kan lova att jag hör till dom som super ner sig :fyllisar
Hade tänkt sticka direkt imorgon bitti, Men väntar fortfarande på ett nytt bakdäck :huvet
Men i värsta fall får man väl åka på korderna upp :D

Ja, håll koll efter nästan 2m skåning med en töntig blå mössa på skallen...!

/Pajje

Millen ska få i sig 3,9 liter vid filterbyte, jag fick i fyra litersdunken jag också men jag var framsynt och köpte en extra liter-flaska när jag handlade olja... :hihi
Inga problem skulle jag inte tro, du har fyra liter i systemet, det ska räcka.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg