mer än 299km/t

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
Hejsan!
Jag har en GSXR 750 -00 med digital hastighetsmätare, jag har fått för mig att dom bara visar upp till 299km/t men när jag var ute och gasade idag lyckades jag pressa upp den i 301km/t på mätaren. ??? och då fanns det lite kvar att ge, hojen är omdrevad så jag vet att hastigheten är mycket missvisande, men jag trodde bara att mätarna gick till 299.... är det bara nya modeller som visar upp till 299 eller? :confused:

Wiseguy skrev:
Var det inte -01 dom stora tillverkarna kom överrens om max 299km/h

Typ Kawasaki ZX-12R -00 300+km/h
Kawasaki ZX-12R -01 299km/h

*Besserwisser Mode= ON*
ZX12R har analog hastighetsmätare både på -00 och 01 och de visar graderingen 300 på båda årsmodellernas hastighetsmätare.
*Besserwisser Mode=OFF*
:tungan

Mattiaz skrev:
*Besserwisser Mode= ON*
ZX12R har analog hastighetsmätare både på -00 och 01 och de visar graderingen 300 på båda årsmodellernas hastighetsmätare.
*Besserwisser Mode=OFF*
då är det den äldre som går till 340 eller nåt sånt?
Eller så blandar jag ihop det med hyabusa som ju har analog mätare den med.

Last edited:
Mattiaz skrev:
*Besserwisser Mode= ON*
*Besserwisser Mode=OFF*

Är du säker på det? Jag har för mig att -00:ans ZX12:a är graderad till 350km/h (varav 350 markeringen bara är ett streck).

Silwer skrev:
Nu börjar också jag känna mig mer säker på det och sen året efter är mätaren omgjord eller hur?

Jag tror det är som flåklypa säger... för jag tror att den hade graderingen 350 eller nått sånt, men visst slutar väl 04ans ZX12R på 300 på mätaren? eller kanske är den bara graderad till 290.... vet inte så noga om jag ska vara ärlig.

HEHE Vad vill du ha för mätaren ja köper du får min i inbyte :)

Lite ironisk där men skämt å sido en sån mätare vill ja ha är ju helt förkrossad över att min stannar på strax över halvgas :(

andersson turbo skrev:

Lite ironisk där men skämt å sido en sån mätare vill ja ha är ju helt förkrossad över att min stannar på strax över halvgas :(

:D Jaja bara för du har turbo :yoparty :tungan

andersson turbo skrev:

Köp en ny -00 mätare då....

Den kostar ju bara 7000:- hos din lokala mc-handlare :tummenupp

Sen får du ju se hur fort du kan åka :7peta :hihi

.../Yoshi

andersson turbo skrev:
MM satans dyra dom där mojängerna

Du kan ju "bara" byta innanmätet oxå (själva instrumenten) o komma undan med 6100:- :tummenupp

(900 för plasten runt omkring... :va )

Häpp, så "sparar" du 900 oxå :hihi
(för att sen märka att den oxå bara går till 299!!! :mad:... fast det borde den ju inte göra :confused: )

.../Yoshi

(fin hoj har du oxå :tummenupp )

Henken78 skrev:
Hejsan!
Jag har en GSXR 750 -00 med digital hastighetsmätare, jag har fått för mig att dom bara visar upp till 299km/t men när jag var ute och gasade idag lyckades jag pressa upp den i 301km/t på mätaren. ??? och då fanns det lite kvar att ge, hojen är omdrevad så jag vet att hastigheten är mycket missvisande, men jag trodde bara att mätarna gick till 299.... är det bara nya modeller som visar upp till 299 eller? :confused:

Pucko! Va fan ska du köra i 300 för? Testa å krascha i 50, det räcker gott! 300 - fuckbrain!

Keihin skrev:
Pucko! Va fan ska du köra i 300 för? Testa å krascha i 50, det räcker gott! 300 - fuckbrain!

Den var ju omdrevad, så det kan mycket väl ha gått 50km/h om drevningen var tillräckligt omfattande. :D

hehehehe, riktigt! Tänkte inte på det :tummenupp

PS Kristinehamn - är inte det en könssjukdom?!

Last edited:
Henken78 skrev:
Hejsan!

Min GSXR 1000 -02 jag hade innan stannade på 299 , men min kompis -01:a gick förbi 300 km/h gränsen. Så spärren kom 02 på 1000 iaf !!

Tjing !!! :tummenupp

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck