Mentalspärr

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Har fått som en mentalspärr när ja ska ha uppkörning kommer dit på morrnen och gör manöverbanan(går rätt lätt, gjort i spöregn bl a)

sen är det rast 1h sitter å nojjar mig som fan klarar ja det inte nu så får ja inte köra den här sommaren (typ). sen efter rasten åker man till vv ser man att nästsista gubben är på ingång å han klarart. Sen är det min tur... det börjar med en färd på e4an mot ett slott som heter lövsta slott där första gången körde jag 75 på 50väg(trodde det va 70) :huvet. åsen skulle vi köra mot mål tar fel å det gilla han inte heller...

andra gången samma vända den här gången skulle ja göra vänstersväng ingenbakom ingen framför.. ja gör en högersväng å sen åker rakt över vägen... :huvet andra så missar ja även körning mot mål pga att ja trodde ja visste vägen till centrum så ja kör fel :huvet ..

klarar manöverbanan, stadskörning perfekt... men har kuggat på dålig planering och körning mot mål...

känns som ja ska kugga även nästa,, är lite skrockfull också som inte gör saken bättre hur ska ja agera nästa gång? ta det lugnt och tänka före :lol det låter jue bra iaf... nån som har nått som kan höjja motivationen...

kör även upp som privatist så förra gången skulle ja inte få köra upp ens då min hojj va större än de som körde upp för tung var.. men eftersom ja visste att ja hade reglerna på min sida vart ja irriterad och sa att ja kan köra upp,, efter mång om och men så ringer han vv å frågar självklart fick ja köra(dock inte 25kW i verkligheten men i pappret :tungan )

peppar peppar

Bara o ge den slang o gifta ifrån tönten bakom dig.....

Det hade jag gjort vilken dag som helst om jag fått köra upp en gång till :)

Spelar roll, säg bara att du blev helt tok-nervös och gav den vad den skulle ha :tungan
Gör rätt nästa gång bara, pissenkelt.

//En som önskar han satt i din sits :(

Med den här tråden så slog du nog värdsrekord i uppkörningstrådsskapande :)
Lugna ner dig ett par hekto å sluta fundera så mycket så ska du se att det går bättre.

haha ja byter gärna med dig om du har kortet alltså? ;) menvafa jobbigt när det strular sig... okii men gör väll rätt nästa gång då... *suck* :D fack

MostWanted_NKPG skrev:
haha ja byter gärna med dig om du har kortet alltså? ;) menvafa jobbigt när det strular sig... okii men gör väll rätt nästa gång då... *suck* :D fack

Ja...jag har det.
Som sagt, ta det lungt bara. Finns ju inget att vara nervös för eftersom att du kan ju det man ska klara av för att få kortet, ellerhur ?

Mang0 skrev:
Med den här tråden så slog du nog värdsrekord i uppkörningstrådsskapande :)
Lugna ner dig ett par hekto å sluta fundera så mycket så ska du se att det går bättre.
ja vet jag är jobbig. *villhakänslanärpåmax*

Slappna av o ta det lungt... Tänk inte bara att du kör upp...! Koncentrera dig på o köra bara...
(Vet att det är VÄLDIGT lätt att bli nervös på uppkörning men försök)

MostWanted_NKPG skrev:
ja vet jag är jobbig. *villhakänslanärpåmax*

Du kan annars ge hojen till mig tills du fixar kortet! :gnissla Titta länken nedan för att se min lördag, ZX9R -03 och 35 mil gammal så fick man gasa av sig lite...

Tog körkortet 99 och har inte haft hoj sedan dess, det suger! Dessutom verkar jag vara unik, jag klarade på första uppkörningen, på min tid hade jag:
A inte talat om NÄR jag skulle köra upp för att lättare kunna:
B Aldrig tala om att jag kuggat...

Skit i att vara nervös, BE THE BALL! Mod är vad den fege tar till när han inte törs. TROR man att det går åt helvete så finns det ingen anledning till att det ska gå bra.

Har du intalat dig att det är en "mentalspärr", så är det troligtvis också så. Du bör nog försöka ändra grundinställning. Vet att du kommer klara det. Försök inte att tänka utan låt allting löpa på automatiskt enligt rutin; håll huvet kallt :tummenupp

Jag var nervös som fan oxå, brände 1:a försöket på garagevändningen. Men som tur va har man ju 2 st :D

nickname skrev:
Jag var nervös som fan oxå, brände 1:a försöket på garagevändningen. Men som tur va har man ju 2 st :D
2st??? Ja behönde 4st för att klara den åt höger men det gick till sist :tummenupp Och ja fick mitt körkort

Jag gjorde allt fel, men fick lappen ändå.
VISSTE ju att jag skulle klara det på första :rofl

Jag gick till min uppkörning 2a gången med fel inställning. Jag tänkte mest på vad jag skulle skriva och säga när jag inte klarade det för 2a gången. Oj, klararde det visst. Summa: Den mentala inställningen är inte viktig, det viktigaste är att köra bra. :tummenupp

-du klarar det! :tummenupp

CalleE skrev:
Dessutom verkar jag vara unik, jag klarade på första uppkörningen, på min tid hade jag:
A inte talat om NÄR jag skulle köra upp för att lättare kunna:
B Aldrig tala om att jag kuggat...

En klassiker! :tummenupp Sjukskrev mig (från plugget) när jag skulle köra upp (för B-kortet).
Ingen anade något...och "pressen" från omgivningen var NOLL.
Jämför med "favorit"-tryck i t ex fotboll...

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC