Men vad är det för FEL på folk!?

junior

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
På jakt
Varför kan folk inte lämna andras egendom ifred?

Om någon ser en grå o svart LC4 ´03a med regnummer TTM 778 så kan ni höra av er (0703-784267).

Det var tydligen någon som hade ett extremt behov av den.

Med största sannolikhet så lär den väl bli strippad och såld i delar, men man vet ju aldrig.

Hur kommer det sig att man inte få ha sin motard kvar när man har haft en Ducce i två år och det har gått hur bra som helst?

Först frambromsen, sedan hela hojen... allt inom loppet av två månader.

Mutter...

Du bor i ett värsting Getto! :(
I stockholm kan man Fan inte bo! :fakta

Här i Dalarna är det tvärtom, dom är så snälla så när man kommer in i garaget nästa morgon så har man 2 hojar! :D

Tråkigt att höra :-( Var ju inte så stöldbegärliga för några år sen men nu när Supermotard är så populärt... Ska hålla ett öga öppet efter den.

Hade du den utomhus eller i garage? Vilka lås? Kanske måste skydda min lite bättre... Vilken del av stan bor du i?

fan vilken osis.

har nu övertalat farsan att få låna hans dubbelpipiga hagelbrakare över sommaren....

förra helgen så knipsade de av låskättingen och rev upp tändningslåset på min oxå... de lyckades starta den med en skruvmejsel... kruxet var att de inte fick upp en av mina två bromskivelås, hoho...
så den stod kvar. byte av tändningslås, endast 1700:-

vilken del av stockholm snodde de din?

Jag bor på södermalm och hojen var låst med ett bromsskivelås (ABUS, inte den minsta modellen, utan det som är lite större. Den minsta går ju inte att få fast på KTMs SM-skivor) samt styrlås.

Tyvärr hade jag inte låst fast den med kätting eller liknande.

För övrigt så stod den ute och inte i garage.

Det är inte helt enkelt att få tag på en garageplats som ligger lagom nära hem och som dessutom inte kostar en förmögenhet (iaf. inte i Stockholm :)).

Det är med att Stockholm skulle vara ett Ghetto håller jag inte riktigt med om då jag som sagt haft andra hojar ståendes här utan att de har varit på dem (nåja, de var på bromsskivelåset på Duccen en gång, men det kan inte ha varit mycket mer än lite petande).

Visst finns det ställen i Stockholm där jag inte skulle parkera hojen över natten, men hela stan är inte så.

Nu inser man väl att det är läge att parkera i garaget, men det är så väldans tråkigt att det ska behövas (framför allt eftersom det blir bökigare varje gång man ska åka).

Synd att du inte hade låst fast den :-( Tror grisarna oftare väljer bort dem med godkänd kedja. Är ju rätt stor skillnad på att bara stanna och kasta in den i en skåpbil eller liknande och att ställa sig och hammra och såga mitt i stan.
Har ett likadant bromsskivslås samt den fetaste ABUS kedjan runt en balk på nätterna. Enda problemet är att det suger att åka runt med kedjan i väskan då den väger typ 6-7kg.

Hoppas de får fast grisarna :mad:

Blir lika djä*** arg varje gång jag läser sånt här. Skulle jag se någon försöka sno min båge hade jag troligen åkt dit för mord.

surt

tråkigt att höra,blev av med min-01 640 sm här utanför fönstret för nån månad sen,hade "värstingkedja" o styrlås,men vad hjälpte väl det.de hade pumpat av den som smör med en hydraulsax,grannens-02 husaberg sm fick oxå kedjan knippsad men den släpades aldrig iväg för han hade skivlås på sin.min hoj hittades turligt nog senare på dan av polis,de hade troligtvis blivit ertappade när de kom gåendes med hojen.har forskat runt o hade sån tur att en liten lokal chippe satt o skröt om att hans polare "nille"hade snott våra hojar.nille sitter tydligen inne numera,men när han kommer ut ska han få besök av mig o några till.tilläggas kan att jag även har en hd-night train med ett välkännt protectionmärke på,samma märke finns på ktm:ens lyktkåpa i form av ett klistermärke.tror det kan va så att dom såg det när de började fippla med kablarna där fram.hursomhelst så känns det najs att ha fått skithögens namn,muahahahahaaaaa skugga

Jävlar vad tråkigt!!! ska hålla ögon öppna och öron.
själv hadde jag inbrott i lägenheten igår på dan. Alla cd skivor borta ,dvd filmer dvd spelare plus massa kontanter.

SPRÄNG ALLA GETTO UNGAR :mad:

Joker skrev:
I Dalarna är det tvärtom, dom är så snälla så när man kommer in i garaget nästa morgon så har man 2 hojar! :D

Står det möjligtvis en en grå o svart LC4 ´03a med regnummer TTM 778 brevid din hoj då?

jonas47
SPRÄNG ALLA GETTO UNGAR

Öhh... är jag helt ord, färg och totalblind. Men va f-n har det med saken att göra.

För övrig lider jag med alla er som blir av med saker, hojar som andra prylar, det känns så totalt onödigt att råka ut för det.

gladh

varför lägga tråden på supermotard? då e du ju inte lika många som ser den!
rätt så vanligt när man inte har låst fast "moppen" i nått som tjuvarna åker förbi med en skåpbil: Ja! din ducce kanske var för tung för ungarna!

lycka till! hoppas de svinen åker fast och du får reda på deras namn :fakta
annars får du väll ut pengar på föräkringen eller?
lycka till än en gång!

Lade en i "Stulet o upphittat" också.

Visst får jag ut pengar på försäkringen, men eftersom jag inte hade parkerat den i garaget så dubblar de säkert självrisken (som normalt sett är 10K på offroad-försäkringen).

Vidare stal de ju bromsen av mig efter 1.5 vecka och den kostade 7K (som jag ju då inte tog på försäkringen eftersom även det klassas som stöld).

Totalt 27KKr för 2 månaders hojägande, min motardkarriär kunde ha börjat bättre. :(

Tack alla för stödet... nu har jag skickat in skadeanmälan + polisanmälan.

/Går i väntans tider. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...