Men Satan!

capi

en broms på samhällshästen
Gick med
6 Oct 2003
Hoj
zx6r 98
Det var ju jävligt muntert. I morse när jag kommer ut till hojen så är den lappad med en pbot! I våran bostadsrättsförening så har folk haft sina hojar parkerade på trottoarkanten vid vändplanen i flera år utan lappning, men nu antar jag att bara för att lilla jag ska ha mc så får man inte stå där längre!!!!

%¤#"%&/%#/&%#¤%%%%¤#

Vad fan ska man hitta på nu då? Ingenstans att ställa hojen. Helvete.

Var i stan bor du då??
Släng upp en tråd här om garageplats... finns kanske nån som har nåt ledigt med lite tur! eller fråga runt bland folk på Carlssons?

capi skrev:
Det var ju jävligt muntert. I morse när jag kommer ut till hojen så är den lappad med en pbot! I våran bostadsrättsförening så har folk haft sina hojar parkerade på trottoarkanten vid vändplanen i flera år utan lappning, men nu antar jag att bara för att lilla jag ska ha mc så får man inte stå där längre!!!!

%¤#"%&/%#/&%#¤%%%%¤#

Om det inte finns någon MC-Parkering i närheten är gatu o fastighets kontoret ansvariga för att fixa det. Slå dem en signal o säga till var du bor, och att det inte finns MC platser.
En snubbe på jobbet gjorde det och han fick sin parkering direkt utanför trappuppgången... :tummenupp

emullo skrev:
Om det inte finns någon MC-Parkering i närheten är gatu o fastighets kontoret ansvariga för att fixa det. Slå dem en signal o säga till var du bor, och att det inte finns MC platser.
En snubbe på jobbet gjorde det och han fick sin parkering direkt utanför trappuppgången... :tummenupp

Tack för svaret amullo, nu jävlar ska det gnällas tills de löser det.

capi skrev:

%¤#"%&/%#/&%#¤%%%%¤#

skaffa kardborre på skylten å ta med den upp..

capi skrev:

%¤#"%&/%#/&%#¤%%%%¤#

Ta bort nummer plåten :tummenupp

Jaha, då fortsätter eländet. Svaret från gatuchefen följer:

Hej!
Din fråga om MC-parkering bör vara något som fastighetsägaren / hyresvärden får ordna. Kommunen har inget ansvar att ordna MC-parkering för enskilda. Kontakta Telge bolaget - Karlavagnen eller Telgebostäder, om det är någon av dessa som du bor hos.

UrbanTiger skrev:
Finns det några skyltar ?
Eftersom det är privat mark så kan du helt enkelt säga åt bostadsrättbolaget att du inte tänker betala och att dom får driva det vidare om dom tycker att det är värt det.

Det finns en parkeringszonförbudsskylt. Men folk har ju stått där i evigheter utan böter ju.

om du inte pröjsar så driver p-bolaget ärende vidare.....
stor skillnad mellan privat mark och kommunalt mark.....
är det privat mark ta reda på vem som äger marken. det är de som har anlitat
p-bolaget att övervaka området..och det är markägaren som har mandat att makulera en kontrollavgift.. :tummenupp

capi skrev:
Jaha, då fortsätter eländet. Svaret från gatuchefen följer:

Hej!
Din fråga om MC-parkering bör vara något som fastighetsägaren / hyresvärden får ordna. Kommunen har inget ansvar att ordna MC-parkering för enskilda. Kontakta Telge bolaget - Karlavagnen eller Telgebostäder, om det är någon av dessa som du bor hos.

Ja ha ja.. då hade min polare tur då, att just hans gata var gatu o fastighets kontorets ansvar.. :mad:

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2