Men satan!

Fluxir skrev:
lite dubbel moral???

det drar mer soppa om man ligger å kör fort, å är skadligare för miljön...
Ja jag vet...men varför köpa en 500hks bil när du ändå inte får köra fort med den på motorvägen, och sen när det gäller till statskörning så blir det bara värre drar mer bensin och sprutar ut mer skit i staden där det är som mest folk.
Annan sak hade ju det varit om man fick köra hur fort som helst men nu får man inte det så sluta köpa onödigt snabba och kraftiga bilar.

Skiez skrev:
är det inte onödigt då också att köra mc? då kan man juh lika gärna skippa det med :skrämd

Onödigt och onödigt, nu vet jag inte hur mycket dom nya hojarna på 180hk drar men det är nog inte lika mycket som bilar.

jaha, då får man jobba ännu mera svart.

"små bensinlager är anledningen"
Visst , sänk momsen o skatten så kostar soppan 3kr. :6surkart :kulspruta :kulspruta

SM 570 RR skrev:
jaha, då får man jobba ännu mera svart.

"små bensinlager är anledningen"

Ja detdär vet vi ju alla att det är rent skitsnack.... men men, det går ju som alla vet utför med Sverige.... kanske dags att se sig om efter ett annat land :tungan

Bensin är billigt. Däremot är varmkorven alltför dyr på macken! Där kan man snacka om hutlösa priser.

Stadsjeepar ska dö!

Bensin och alkohol är grymmt beskattade i sverige. Som exempel så köpte jag en platta Mariestads 50cl öl i tyskland för 89 Dkr(ca 120sek) Vad kostar den i sverige? ca 300. Så mycket är skatt i vårat land.

Bensin är det 70% skatt på men du betalar utöver skatten 25%moms på tot belopp vilket betyder att du betalar moms på skatt. Jag tror hela den här sk "kartellbildningen" mellan våra mackar är mest statens påfund, för det är staten som tjänar mest på ett höjt bensin pris. Så om Göran P och grabbarna grus ser till att bensinen kostar 15:- per L så är det kalas för dom. Dels eftersom dom själva aldrig betalar och att massa stålar kommer in i stats kassan.

Till råga på detta så för dom surt förvärrvade pengarna jag har så har jag betalat 34% inkomst skatt och min arbetsgivare (i det här fallet jag själv) massa (30-40%?)pengar i arbetsgivaravgifter.

More skrev:
Onödigt och onödigt, nu vet jag inte hur mycket dom nya hojarna på 180hk drar men det är nog inte lika mycket som bilar.

jag var juh lite ironisk :tummenupp menade att det bara e onödig, även fast hojjarna inte drar 3litermilen så "hjälper" dom juh ändå till med att förstöra miljön om vi nu ska vara sånna :)

iofs, varför kör man båge?
jo, för att det är kul!!! :banana

dvs man skulle kunna låta bli att göra det lika mycket för att hjälpa miljön, som att låta bli att köra en stor jeep, eller :confused:

Qwerty skrev:
Bensin och alkohol är grymmt beskattade i sverige. Som exempel så köpte jag en platta Mariestads 50cl öl i tyskland för 89 Dkr(ca 120sek) Vad kostar den i sverige? ca 300. Så mycket är skatt i vårat land.

Bensin är det 70% skatt på men du betalar utöver skatten 25%moms på tot belopp vilket betyder att du betalar moms på skatt. Jag tror hela den här sk "kartellbildningen" mellan våra mackar är mest statens påfund, för det är staten som tjänar mest på ett höjt bensin pris. Så om Göran P och grabbarna grus ser till att bensinen kostar 15:- per L så är det kalas för dom. Dels eftersom dom själva aldrig betalar och att massa stålar kommer in i stats kassan.

Till råga på detta så för dom surt förvärrvade pengarna jag har så har jag betalat 34% inkomst skatt och min arbetsgivare (i det här fallet jag själv) massa (30-40%?)pengar i arbetsgivaravgifter.

Dessutom så betalar vi ju moms på ex all mat vi köper.. :mad:

More skrev:
Bra för jag vill inte gå runt i jackson mask om 5år! Så om alla jävla idioter slutar köpa bilar med 500hk så blir det inte så jävla dyrt gemfört med förut. Men vafan att folk köper stora 3 tons jeepar med flera hundra hästar är onödigt.
Jävligt onödigt att framföra så bensin slukande bilar på den allmäna vägen bara föra att impa på folk för man får ändå inte köra fortare än 120km/h i Sverige.
Rädda miljön för helvete och förbjud alla jävla jeepar och bensin slukande bilar

PS: Har man råd med motorfordon så ska man fanimig ha råd med bensin.

:fakta :tummenupp!

Back