Men jag startade för jeffla bra ialla fall!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Efter en helg där jag var inblandad/orsakade/föraledde/bidrog till en vurpa som kunde fått himla obra konsekvenser, så jobbar jag hårt för att hitta allt som faktiskt var bra med helgen. Trots allt!

Så här kommer de bra sakerna:

1. Då jag jobbar hårt på att vara rappaste käften i depån, så blir jag glad att det första jag sa till sjukvårdarna nere i Trösen när jag vaknade upp ur dimman var: "Men jag startade för jeffla bra ialla fall!" Grymt!

2. Kvalade in som femma på lördagen! Grymt!

3. Rökte Andy Pfeiffer på yttern i depåkurvan under lördagskvalet! Fast jag ofta framhållit att det inte går... Grymt!

4. Att Andy kom fram till mig efteråt och sa "Det trodde jag aldrig, att NÅGON skulle köra om mig på yttern i depåkurvan. FYFÀN vad förvånad jag blev! Grymt!

5. Att jag startade bra till lördagsracet; var trea när vi gick på broms nere i Trösen. Grymt!

6: Att få sitta på första parkett och se hur apduktiga förare (Joranger, Bohm, Caroline, Bergsman...) steker ett mediokert gamlo i samma startkrök! Trea in, åtta ut!!! Grymt!

7. Att dansken jag körde rakt i röven på i race två stod på hjulen! Grymt!

8. Att hojen inte gick mer sönder än vad jag tror den gjorde. Hål i tanken och lite småmeck! Tror jag. Grymt!

9. Att jag inte gick mer sönder än jag gjorde; ett brutet finger i handen och några stygn i armen känns billigt efter den resan! Grymt!

10. Att ingen mer än jag ramlade i vurpan! Grymt!

11. Att ingen körde på mig!!! Grymt!!!:tummenupp:tummenupp

12. Hade grymt trevligt i depån! (Mer om det senare i en separat tråd) Tack för tältplatsen Linus och Tonny! Grymt!

Oj... det låter ju rent ut av som en kanonhelg.....:va

Hell kung Mossbeeerque! :Bugar

Farbrorn som om igen visar vad racing handlar om!

Men är det bra??? Gör inte det väldigt ont? I både kropp och plånbok?

Hehe vafan har du läst the secret för många ggr eller gått med i en sekt?
Nog fan skall man alltid försöka tänka positivt men...

Hehe, grattis att det inte gick värre vart fall!

BTW hur gick det med batteriet? Svara i pm om du hellre vill.
Jag har inget nytt på tapeten... Haft fullt upp med annat dessvärre :/

Hell kung Mossbeeerque! :Bugar

Farbrorn som om igen visar vad racing handlar om!

Tack!:tummenupp

Hehe vafan har du läst the secret för många ggr eller gått med i en sekt?
Nog fan skall man alltid försöka tänka positivt men...

Hehe, grattis att det inte gick värre vart fall!

BTW hur gick det med batteriet? Svara i pm om du hellre vill.
Jag har inget nytt på tapeten... Haft fullt upp med annat dessvärre :/

The secret?

Last edited:
Skönt att höra att farbror är på bättringsvägen, jag blev orolig när jag hört vad som hände. :)

Det är såna som du som gör racing intressant, TACK!
Tänk så roligt det vore ifall de snabba chaufförerna vore en tiondel så intressanta att läsa om som du, jag gissar att läktarfyllnadsgraden hade sett helt annorlunda ut då.

The Secret - Hemligheten är boken som bygger på den enastående och inspirerade filmen med samma namn. The Secret hör hemma bland dessa nya filmer som håller på att förändra vår världsbild, bland andra "What the bleep do we k(now)", "Samtal med Gud" om Neale Donald Walsch och "How to know God" av Deepak Chopra.

The Secret innehåller visdom från samtida lärare och inspiratörer - kvinnor och män som är läkare och medicinare, psykologer, historiker, teologer och vetenskapsmän, samt ledande inom näringsliv och ekonomi - som har använt sig av hemligheten för att uppnå hälsa, välbefinnande och lycka. Genom att börja tillämpa kunskapen i The Secret visar de hur sjukdomar kan botas, hur man kan uppnå bättre levnadsstandard, bemästra hinder och begränsningar, samt nå dit många vanligtvis anser vara omöjligt - sina drömmars mål. Boken är svaret på vad många hoppas på - ett skifte på vilket sätt människor i hela världen tänker, går från ord till handling och därtill bemöter varandra.

Har sagt det förr och säger det igen, du är KUNG MOZZ :yoparty

Skönt att höra att farbror är på bättringsvägen, jag blev orolig när jag hört vad som hände. :)

Jag är på spåret, var väldigt svullen när handen gipsades, så nu är gipset glappt och fint; kan gymnastisera riktigt bra!:tummenupp

Kanon! Är det höger- eller vänsterhand?

Höger. Så det är svårt att gasa, hade det varit vänster hade man kanske kunnat köra...

Tur att du verkar bli helt återställd Mozzberg! :tummenupp

Bra förare har tur!:D

Det är såna som du som gör racing intressant, TACK!
Tänk så roligt det vore ifall de snabba chaufförerna vore en tiondel så intressanta att läsa om som du, jag gissar att läktarfyllnadsgraden hade sett helt annorlunda ut då.

Tack! :tummenupp

Last edited:
Genom att börja tillämpa kunskapen i The Secret visar de hur sjukdomar kan botas.

Jag är aldrig sjuk - Check:tummenupp

Genom att börja tillämpa kunskapen i The Secret visar de hur man kan uppnå bättre levnadsstandard.
Jag har det för djevla bra! - Check:tummenupp

Genom att börja tillämpa kunskapen i The Secret visar de hur man kan bemästra hinder och begränsninga

Vaffan är svårt????????????????????????? Inget! - Check:tummenupp

Genom att börja tillämpa kunskapen i The Secret visar de hur man kan nå dit många vanligtvis anser vara omöjligt - sina drömmars mål.

Jag är räserhjälte!!!!!!!! - Check!:tummenupp

Har sagt det förr och säger det igen, du är KUNG MOZZ :yoparty

:krama

Last edited:
Dagisfröknarna här i kvarteret undrar vem Mossberg är och hur det är med hans arm -Dom känner nämligen till serru, att Mozzberg var i spenaten i helgen.

Dagisfröknarna här i kvarteret undrar vem Mossberg är och hur det är med hans arm -Dom känner nämligen till serru, att Mozzberg var i spenaten i helgen.

Det är ett himla snärjigt liv vettu, att vara lokal räserhjälte! Att gå till ICA och handla tar nuförtiden alltid minst 20 minuter längre än vanligt serru; ALLA ska fram och snacka racing! Sak samma när man lämnar på förskolan vettu; ALLA beklagar sorgen; att säsongen tog slut i förtid!!!

Och nu sprider det sig till södra Göteborg! Snart får man ha mirror-shades bara man går utanför dörren! Jobbigt vettu! Hälsa dagispersonalen att gipset ryker om två veckor och att jag kan skicka ett signerat idolkort!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon