Memjet

Jag frågade samma sak för ett år sedan. Fick svaret att det är ett variabelt motstånd som "lurar" motorn att det är en annan yttertemperatur, vilket ger en fetare/snålare blandning. Dock sker det över hela varvtalsregistret och det är tydligen inte bra.


Här är tråden : http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=225288
 
Känns lite bluffigt, 0 läget borde ju vara minus om man ska kunna reglera för att optimera.
Nu kan man bara höja värdena inte sänka dom tex.
Så noll-läget (utgångsläget) borde vara på mitten av skalan eller kanske på 3.
(det här är mina egna teorier som icke-insatt i tuningvärlden)

Sen känns inte texten på sidan helt seriös heller, kollar man vidare så har dom photoshoppat deras varubil med deras firmalogga osv...
Känns inte som ett förtroendeingivande företag. Och då lär dom ju inte heller bry sig så mkt om vad dom säljer för stuff.
 
För bra att vara sant.

Ok det är som vanligt, det finns ingen bra genväg. Det blir till att använda beprövade grejor.
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top