Melodifråga

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Okej, jag förstår att detta är sanslöst svårt med min luddiga beskrivning. Men jag gör ett försök ändå.

Det finns en melodi som brukar spelas i barnfilmer som jag tycker är sjukt obehaglig. Jag kommer inte alls ihåg hur den går, men den är gammal som gatan och brukar spelas på piano tror jag.

Den spelas ofta i filmer som har med leksaker att göra har jag fått för mig, men de enda minnena jag har av var jag hört den är små fragment från en film där en dörr öppnas till ett nedsläckt rum fyllt med leksaker, modelltåg och möjligen julgranar(?).

Jag hör den dock ibland i filmer så den är nog ganska populär.

Give it your best shot :)

Det KAN vara så att den är med i filmen Toys från 1992, men jag är bara 29% säker :D

Last edited:
Det är inte något i stil med Pop Goes The Weasel från någon speldosa eller något då?

Success!! :)

Efter flera timmars intensivt YouTube-tittande hittade jag den!

Det var Dance of the Sugar Plum Fairy av Tjajkovskij jag letade efter :)

[YOUTUBE-ID]QITJK8ExG-U[/YOUTUBE-ID]

Hahaha, den fick jag upp i huvet när jag läste ditt första inlägg, men jag tyckte inte beskrivningen stämde så jag höll tyst....

En annan klassiker att använda i såna sammanhang är ju Humlans flykt/Flight of the bumbelbee:

http://www.youtube.com/watch?v=i6Dlt9JSOR4

Success!! :)

Efter flera timmars intensivt YouTube-tittande hittade jag den!

Det var Dance of the Sugar Plum Fairy av Tjajkovskij jag letade efter :)

[YOUTUBE-ID]QITJK8ExG-U[/YOUTUBE-ID]

Ja fast nu när jag hörde vilken melodi du menade så känner ju jag också igen den.. fast inte från vart!! Efter lite googling så har vi (jag och sambon) kommit fram till en Harry Potter film, nötknäpparen och Fantasia.. men det är någon annan film jag känner igen den ifrån :huvet:huvet

Idéer?

Jag passar på att efterlysa en låt som just nu används i trailern för Road wars på TV4. Hiphop-låt, de rappar nåt om "make some noise" (som ju aldrig används annars).

Hahaha, den fick jag upp i huvet när jag läste ditt första inlägg, men jag tyckte inte beskrivningen stämde så jag höll tyst....

En annan klassiker att använda i såna sammanhang är ju Humlans flykt/Flight of the bumbelbee:

http://www.youtube.com/watch?v=i6Dlt9JSOR4

WTF!! Snacka om att inte se skogen för alla träden... Jag tror inte folk har just den versionen i huvudet när man nämner "humlans flykt".

:D

WTF!! Snacka om att inte se skogen för alla träden... Jag tror inte folk har just den versionen i huvudet när man nämner "humlans flykt".

:D

Jag högg första youtuben som dök upp, för den jag har i huvet fanns inte...

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN