Mellanrör till en K7?

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Någon som kan hjälpa mig att hitta ett bra allternativ till ett mellanrör till en K7 för att bli av med katten.

Hade beställt ett mellanrör från USA
http://www.motovationusa.com/mvstore/Scripts/prodView.asp?idproduct=317
men fick precis ett mail om att deras lager var slut och det var några veckor leveranstid. Orkar inte vänta så tänkte jag skulle leta rätt på likvärdet eller bättre alternativ som inte kostar 3lax som mycket av det gör som jag har hittat i Sverige.

Alla tips och idéer uppskattas mycket då jag bara vill bli klar, så att säga.

PS. Kändes som en allmän fråga, men visste inte om det var bättre att ha postat i K7 tråden eller till och med mekhörnan, så valde här till slut. Flytta gärna om det är på fel ställe. DS

Last edited:
Arrow, devil mfl har mellanrör

Vet att arrow har, speciellt då du har hjälpt mig att tala om att jag ska slänga katten :D
Men vart i he-te får man tag på dem. Arrow skulle behöva en ny internetansvarig för de är i princip osynliga på nätet och det som finns ger mig magsår (jaja, yrkesskada).

Läst igenom hela ebay.com och .de för "midpipe" och googlat ett par hundra sidor för "cat replacement k7" och liknande och hittar f-n ingenting. :huvet

Vet att arrow har, speciellt då du har hjälpt mig att tala om att jag ska slänga katten :D
Men vart i he-te får man tag på dem. Arrow skulle behöva en ny internetansvarig för de är i princip osynliga på nätet och det som finns ger mig magsår (jaja, yrkesskada).

Läst igenom hela ebay.com och .de för "midpipe" och googlat ett par hundra sidor för "cat replacement k7" och liknande och hittar f-n ingenting. :huvet

Hörru :fatta!
http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=270218935116

vad har du för färg på hojen?

Last edited:
Tack för hjälpen :tummenupp

Såg att sunbike har listat Bike Trollhättan som återförsäljare och ska ju hämta hojen där, så blir att beställa ett arrow rör genom dem. Kan inte bli mycket dyrare än €199 från ebay.de med frakt och skit. Inte mycket i alla fall

Strålande, tackar igen.

Herregud, jag kan fan inte fatta hur man tänker vid prissättningen.
Drygt 2000 kr för svetsat rör......
Kan någon upplysa mig om ngt jag missat eller kanske motivera priset??

Som sagt i Tyskland finns det ju:

http://cgi.ebay.de/ARROW-Ersatzrohr...ryZ49779QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Känns lite omotiverat att köpa när de tar 899 euro för ett Yoshimura helsystem i rostfritt:

http://cgi.ebay.de/Yoshimura-Racing...ryZ49779QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ja, egentligen, men kände inte att jag ville lägga pengar på både PC3a och bänkning vilket jag tycker man bör göra om man ändå investerar i ett helsystem, så fick bli slipon, men efter jag hade beställt pipor så fick jag rådet att även ta bort katten, och då kom ju det här med mellanrör upp.

Herregud, jag kan fan inte fatta hur man tänker vid prissättningen.
Drygt 2000 kr för svetsat rör......
Kan någon upplysa mig om ngt jag missat eller kanske motivera priset??

Jag kan inte se något som egentligen motiverar det priset för två bitar rör, nej, men är å andra sidan inte direkt svetskunnig, så då är det bara att köpa och se glad ut.
Sitter väl iofs en O2 sensor (tror jag) som gör att det är mer än två bitar rör, men å andra sidan så sitter det ju en sådan på original också, om man kan montera av och fästa på sina hemmagjorda två bitar rör. Har jag läst i alla fall, men vete i fan.
Känns lite fånigt att lägga 110k på en ny hoj, 15k på delar och sedan snåla på sista 2k och börja svetsa och stöka själv. Kan bara sluta på ett sätt i mitt fall och det är inte vackert :D

Jag skrev ju ett inlägg om detta i K7 tråden... 1500 spänn på Motorsport i Landskrona :tummenupp

Jag skrev ju ett inlägg om detta i K7 tråden... 1500 spänn på Motorsport i Landskrona :tummenupp

Varit "ägare" av en 1000 K7 sedan i måndags, så har inte hunnit igenom den tråden än, fortfarande mentalt inställd på att läsa CBR 1000 RR tråden :)

Ska kolla upp ditt inlägg, tackar :D

Nån som krängt på originaldämparen på helsystem? Är ju en sån skruvfläns på originalmoffarna medans på helsystemet är det en sån fjäder som håller ihop rören.

Ja, egentligen, men kände inte att jag ville lägga pengar på både PC3a och bänkning vilket jag tycker man bör göra om man ändå investerar i ett helsystem, så fick bli slipon, men efter jag hade beställt pipor så fick jag rådet att även ta bort katten, och då kom ju det här med mellanrör upp.

Klart du inte ska ha en PC3. Du ska däremot ha en www.afrtuner.com när jag kör ett gruppköp där. Inte nämnvärt dyrare och bättre för motorn oavsett, årsperiod, igensatt filter bla bla. Allt som pc3 inte fixar :)

Jag & pinky kommer ha detta på våra hojar, om du är på så kan vi ha en liten groupie och installera skiten samtidigt :rolleyes:

Klart du inte ska ha en PC3. Du ska däremot ha en www.afrtuner.com när jag kör ett gruppköp där. Inte nämnvärt dyrare och bättre för motorn oavsett, årsperiod, igensatt filter bla bla. Allt som pc3 inte fixar :)

Jag & pinky kommer ha detta på våra hojar, om du är på så kan vi ha en liten groupie och installera skiten samtidigt :rolleyes:

Är på en groupie när som helst :tuttar :yoparty

Dra ett mail när det börjar dra ihop sig bara, ska bara betala skiten jag håller på och shoppar ihop just nu, typ hojen :D

Är på en groupie när som helst :tuttar :yoparty

Dra ett mail när det börjar dra ihop sig bara, ska bara betala skiten jag håller på och shoppar ihop just nu, typ hojen :D

Härligt! Vi kan göra köp om 2 månader? passar alla :)
Ska bara få ihop 2(totalt 5) till som vill köpa, så att vi får ett pris på 480 euro istället för 520 eller vad det är :yoparty

Last edited:
Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...