Mellanrör till B-King

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Hej.
Är det någon som har tips om var jag kan hitta ett mellanrör till Suzuki B-King.
Vill ha bort "katen". Har Youshi slipon på den. Borde väl finna att köpa? Istället för att be någon smed tillverka ett.

Mvh
Patrik

I ärlighetens namn, vad är poängen? Du vinner inte mycket om ens något alls (ämnet har diskuterats flitigt)..

I ärlighetens namn, vad är poängen? Du vinner inte mycket om ens något alls (ämnet har diskuterats flitigt)..

Jag ska lämna in motorn i slutet av oktober, uppborrning, portning, kammar, högre komp mm. Och då bör jag nog också ta bort "katten". Och ger det 2-3 häst, så vill jag hämta hem dom..

Mvh
Patrik

Precis som The Stig säger, du kanske vinner en kvarts häst, max. Det spelar roll på en moppe som har 1,5hk, men knappast på en 180hk-motor. Dåligt smord kedja tar mycket mer effekt än att ta bort katten ger. Eller slitna tändstift, smutsigt luftfilter eller att det är lågt lufttryck ute...

Precis som The Stig säger, du kanske vinner en kvarts häst, max. Det spelar roll på en moppe som har 1,5hk, men knappast på en 180hk-motor. Dåligt smord kedja tar mycket mer effekt än att ta bort katten ger. Eller slitna tändstift, smutsigt luftfilter eller att det är lågt lufttryck ute...

Okey, jag hör vad ni säger..:)
Och det är säkert så att ni har rätt.
Men ska jag trimma sugmotor i höst, så vill jag ändå ha tag i mitt mellanrör..:tummenupp

Okey, jag hör vad ni säger..:)
Och det är säkert så att ni har rätt.
Men ska jag trimma sugmotor i höst, så vill jag ändå ha tag i mitt mellanrör..:tummenupp

köp min gs500 på den finns inte någon "kat" att ta bort:tummenupp :D problemet löst...

Hmm, man ska tydligen inte fråga om mellanrör till B king om man vill ha ett användbart svar:)

Man ska inte fråg om mellanrör överhuvudtaget för då kommer moralpolisen och predikar om miljön, men att dryga större delen här skryter om olagliga saker i olika former spelar ingen roll sålänge det görs med hoj

Kommer kosta mer än det smakar, vilket var vad som föranledde svaret. patlin1 vet vad jag tycker om hans B-king, så jag tror han vet var jag står. Är inte moralkärring vare sig om folk som kör för fort eller som kör utan kat för den delen. Min poäng var, som sagt, bara att du knappt vinner något alls (som Hoztic sade, ungefär lika mycket som du gör genom att smörja kedjan eller ha flyt med vädret), men eftersom det var en del i något större som han skulle göra iaf är det ju skit samma. Poänglöst att diskutera det vidare nu.

Vet inte varfor H-busa bild
http://www.bikebandit.com/product/A7149731

Med Turbo 'slipper' du ju problemet (bilder langt ner pa sidan) :D
http://www.fasterandfaster.net/2008_05_04_archive.html

Nädu.
Nu blir det sugmotor och ingen turbo.:tuttar
Jobbet är beställt, och tack för dina recept på delar. Blir också mer cc..

Och jag ska bara ha mellanröret för mina youshiblås ska jag behålla.

Hoppas du har det bra i värmen.

HaDe
Patrik

Kommer kosta mer än det smakar, vilket var vad som föranledde svaret. patlin1 vet vad jag tycker om hans B-king, så jag tror han vet var jag står. Är inte moralkärring vare sig om folk som kör för fort eller som kör utan kat för den delen. Min poäng var, som sagt, bara att du knappt vinner något alls (som Hoztic sade, ungefär lika mycket som du gör genom att smörja kedjan eller ha flyt med vädret), men eftersom det var en del i något större som han skulle göra iaf är det ju skit samma. Poänglöst att diskutera det vidare nu.

Japp.
Men hoj kostar alltid mer än det smakar..:)
Och jag vet att du älskar min hoj..

Man ska inte fråg om mellanrör överhuvudtaget för då kommer moralpolisen och predikar om miljön, men att dryga större delen här skryter om olagliga saker i olika former spelar ingen roll sålänge det görs med hoj

Förstår inte vad du menar men bra låter det..:pannkyss

Last edited:
Det där lät.. ..eh.. ..konstigt, men ja, den är jävligt fin. :tummenupp

Jag menar att man lägger ner massa pengar på hojen som man aldrig får tillbaka.. På utseende och för min del nu också på uppgradering av motor i vinter. :)

Mvh
Patrik

Nyheter
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025