Mellanklasshoj för långa barn

skids

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2004
Hoj
har ingen än:(
Jag kommer ha ca 20-25 000 kr att spendera på en hoj i slutet på sommaren. Men eftersom jag är 1.97 så undrar jag vilka hojar i den prisklassen funkar för mig, utan att jag måste sitta dubbelvikt. Jag har funderat på en gs 500 eller en gpz 500s, men det jag har läst om dem föreslår att de är ganska små tillväxten. Men jag har också funderat på dominator, tt 600 och xt 600, men det känns som en landsvägs hoj skulle vara roligare. Så vilka hojar funkar för mig tror ni?

jag har en dominator till salu!
lite repig men du får den billigt.
(jag är 1.92, sitter bra på mig)

Jag har en gs500e -98 och den är INTE stor. Jag tycker själv att den är lite för liten och jag är bara 182. Offroadhojarna brukar vara större...

skids skrev:
Jag kommer ha ca 20-25 000 kr att spendera på en hoj i slutet på sommaren. Men eftersom jag är 1.97 så undrar jag vilka hojar i den prisklassen funkar för mig, utan att jag måste sitta dubbelvikt. Jag har funderat på en gs 500 eller en gpz 500s, men det jag har läst om dem föreslår att de är ganska små tillväxten. Men jag har också funderat på dominator, tt 600 och xt 600, men det känns som en landsvägs hoj skulle vara roligare. Så vilka hojar funkar för mig tror ni?

Jag är 1.90, min första hoj var en gsx 400 och den satt jag bra på. Offroad hojarna ser större ut men när man sätter sig på sadeln så sjunker dom ihop, så skillnaden blir inte så stor.

Ingel skrev:

Årsmodell? Pris?
Tyvärr får jag inte sommarjobbslönen förrens i augusti, men jag kanske kan få fram pengar före det. Jag hör av mig ifall jag får fram pengar.

skids skrev:
Årsmodell? Pris?
Tyvärr får jag inte sommarjobbslönen förrens i augusti, men jag kanske kan få fram pengar före det. Jag hör av mig ifall jag får fram pengar.

91:a för ca 15000 svenska riksdaler. Det är ju ingenting!!! :banana

jag fattar inte hur man laddar upp miniatyrer. :va

Bifogat

• dominator.gif
    dominator.gif
    127.1 KB · Visningar: 90
Ingel skrev:
91:a för ca 15000 svenska riksdaler. Det är ju ingenting!!! :banana

jag fattar inte hur man laddar upp miniatyrer. :va
Du gör samma sak som du gjorde nu fast med en bild i JPG-format.

Ingel skrev:

Sitter bra på dig? Nog för att det är en Dominator, men är inte det lite väl dominant av en hoj att sitta på föraren?

:lol

En dominator låter som ett bra val av mellanklassare i vilket fall. En supersportmaskin i strypt skick är som glasspinne utan glass.

Jag har en Kle 500(samma motor som Gpz 500) jag tycker inte jag sitter dåligt på den!(20 mil på 2 dar trots dåligt väder och ont om hojtid) Jag är 192 cm lång. En sådan modell kanske vore något för dig!? (min är dock ej till salu) :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT