mellanklassbåge..

jezziiie skrev:
Hej!

Klart du kan strypa en tyngre hoj!
Jag ska också ta A begränsad nästa år och jag köpte en Kawasaki ZZR 600 för en månad sedan. Den har jag strypt ner till 25 kW, och den går faktiskt (tro't eller ej) väldigt bra ändå.

Emmi här på SH hade ju en strypt RF 600 förra året.. den gick faktiskt oxå rätt bra även strypt.. blev rätt förvånad när man ligger i 210 o hon körde om mig.. körde den aldrig själv.. men dom som gjorde de sa ju att den gick lite segt.. men den gick ändå väldigt bra för att vara strypt..

Så både ZZR 600 o RF 600 verka ju ändå funka rätt bra stypta.. sen skadar de ju inte att dom finns att hitta rätt billigt o du kan även få försäkra dom strypta hos vissa bolag.. o då blir ju inte försäkring dyrare på en sån än på en motard.. fast jag tror man kan ha roligare på en motard... :banana

Jag har en mellanklasshoj till salu om det är någon som är intresserad. En suzuki Gs500E -98 1250mil

Har blivit av med lappen, så jag blir gärna av med hojjen också. ;)

Maverick skrev:
Emmi här på SH hade ju en strypt RF 600 förra året.. den gick faktiskt oxå rätt bra även strypt.. blev rätt förvånad när man ligger i 210 o hon körde om mig.. körde den aldrig själv.. men dom som gjorde de sa ju att den gick lite segt.. men den gick ändå väldigt bra för att vara strypt..

Så både ZZR 600 o RF 600 verka ju ändå funka rätt bra stypta.. sen skadar de ju inte att dom finns att hitta rätt billigt o du kan även få försäkra dom strypta hos vissa bolag.. o då blir ju inte försäkring dyrare på en sån än på en motard.. fast jag tror man kan ha roligare på en motard... :banana

Ärsch, för lite fakta som har framkommit.
Enkelt, du köper inte en båge som är 25kw, du stryper en starkare hoj det är alltid så det funkar. Bry dig inte ens om att leta efter en mellanklass hoj som original.

Vad som begränsas är varvtalet, du kommer inte kunna varva ur fler växlar än 1an och 2an, resten kommer gå som skit när du försöker varva. Vilket då följdaktligen gör att desto större cc hoj du stryper desto bättre kommer det gå. Stora motorer behöver inte så mycket varv för att prestera, små hojar som stryps går icke bra. :fakta

De bästa hojarna att strypa prestanda (lite beroende på hur man ser det) mässigt sett är nog custom hojarna, för dem går ändå bara på låga varv.

Den vanligaste formen av strypning är brickor i insugen, vilket gör att hojen inte får in tillräckligt soppa/luft och orkar därför inte varva ur. Skall du strypa så sikta på en hoj med större motor.

Dock, så håller jag med vissa som tidigare sagt att strypta hojar går helt okey, för det gör dem. Ingen hästspark i häcken och toppfarten kommer icke vara som den "skall" vara men nog fan är det körbart, framför allt då du antagligen inte har någon mc vana från tidigare (nej lätt mc går inte riktigt att jämföra).

Lycka till!

//Fredda

Jocke W skrev:
Hur uppför den sig när den é strypt..varvar den inte ur eller hur blir det?..
Ingen som vet om det går att köpa ny "mellan klass" hojj?

ja, det är väl egentligen det som märks. den varvar inte ur lika mycket som tidigare... känns en aning segare... men det orkar man väl stå ut med i två år? :)

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back