Mellanklass kort?

Lurad^

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2006
Ort
Sverige
Hoj
YAMAHA FZ 600 -88
HEj! jag undrar vad som blir földerna om man åker med en tung mc när man bara har körkort för mellan mc? om man blir stoppad av polisen och dom märker det?
 
Dom straff Kn##ar dig med grovsalt på plats, :tungan

Beroende på om du gjort någon annan förseelse så får du böter eller indraget KK mycket beroende på omständigheter och polisens tolkning om uppsåt om den olovliga körningen, Syrran e snut:tuttar
 
Olovlig körning kallas det. Det är aja baja. :ajjabajja
Det enda rätta är väl att man blir av med körkortet, men jag vet inte hur det funkar i praktiken.
 
Menar du nu att köra exempelvis en ostrypt R1 som på pappret också är ostrypt, eller köra en på pappret strypt R1 som är ostrypt i verkligheten?
Båda är tunga hojar men den ena är åtminstone på pappret en mellanhoj.

Jag tror inte att det bedöms på samma sätt, så vilken av dom är det?
 
Blir du stoppad av polisen dras KK troligtvis in, sen är det bara att väga nackdelarna mot fördelarna om man kör en ostrypt mc som på pappret är strypt. Frågan är ju enkel; är det värt det?
 
Jag menar att den är ostypt på pappret med..
Jag köppte en hojj som det stod i annonsen var strypt och säljeran sa var strypt men det visade sig när jag fick hem registreringsbeviset att den inte var strypt : /
 
Tror risken är minimal.
Själv har ja kört 1 sesong med ostrypt mellan.

Vet en som kört in i sidan av en bil med ostrypt mellan o det vart inga problem med försäkring etc.:rolleyes:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top