Mellanklass hoj GSX600F eller RS250 ?

OlleR6 skrev:
Mja, tränar man så ska det nog gå, finns ju koppling att tillgå! Är väl samma vikt/effekt-förhållande som en supermotard kan jag tänka mig! (borde väl ge en 60hk iaf, eller? :))

mjääää, men det är ju typ NOLL vrid i stackarn... cool_lilja här på forumet köpte mattias RS250, å han har aldrig slangat med Rs:en som han gör med sin nya motard....

:hej
 
Ska man ha en grym hoj för hyffsat lite pengar och billig försäkrig så satsa på en Kawa ZXR 400 :) (Nu blir Mavve glad hehe...)
Det är mycket hoj för pengarna, går bra att strypa och går rätt fint ostrypt framförallt för att vara en 400.
Gämför man den med t.e.x en GSX 400 så är det som natt och dag både i gång och utseende

Man får pröjsa ca 25 000 för en vettig ZXR 400...
 
Enkelt, köp en GSXF. Som nybörjarhoj är den tio ggr bättre då den är nästan idiotsäker. Bara att tuta och köra alltså.
 
okej

jag säger bara att man kan nästan inte köra en rs 250 strypt, det händer inget, kan du lika gärna köpa en moppe, men utan strypning funkar den kanon fint

den går bra, kan jag lova, fast den måste köras hela tiden, o kräver en hel del omsorg


om det går att slanga ???

tja, jag kan dra upp den så att framhjulet lyfter, köra typ 10 meter kanskke, sedan går den ner typ
 
Strypa en 600 låter dumt, strypa en 250 låter dummare.. satsa på en riktig maskin dvs 600:an. Strypa eller ej, jag skulle aldrig köpe en 250 om jag hade mellan kort. Om du köper en 600 nu slipper du ju byta upp dig sen för jag antar att du inte vill knalla runt på en 250 sen när du för köra tungt... eller har jag fel??
 
Fearless skrev:
Strypa en 600 låter dumt, strypa en 250 låter dummare.. satsa på en riktig maskin dvs 600:an. Strypa eller ej, jag skulle aldrig köpe en 250 om jag hade mellan kort. Om du köper en 600 nu slipper du ju byta upp dig sen för jag antar att du inte vill knalla runt på en 250 sen när du för köra tungt... eller har jag fel??

Ja men då återstår frågan om man ska köpa en bandit/hornet eller en gixxer? Något annat som inte är tok för dyrt eller så jävlt fult som de flesta under 600 maskiner är.
 
ingen tvekan skulle garanterat välja rs250 om du väljer mellen di två..dom ä driftsäkra..o ja lovar den går lättpå en slang om du vill det..
 
Jag har haft 2st 600 f en -98 å en -99 och har varit super nöjd med bägge . Kör ställnigen är suverän för mig som är ganska lång 195cm . Har haft nöjet att prova både cbr 600 och gsxr 600 dom va ganska roliga men passade inte mig riktigt . Så jag rekomenderar 600f starkt ,har precis varit i tyskland och köpt en 750 f -00 få se hur den är i vår , kommer att sätta på lite lull lull på den
 
Villee skrev:
Ja men då återstår frågan om man ska köpa en bandit/hornet eller en gixxer? Något annat som inte är tok för dyrt eller så jävlt fult som de flesta under 600 maskiner är.

ja det måste han själv avgöra, vi kan ju bara ge råd. När det gäller sportmaskiner i 600 klassen så tycker jag dom flesta är snygga. Men för mig är utseendet inte det viktigaste. Jag satsar hellre på kvalitet och funktion.

Sedan skulle jag personligen aldrig lägga en krona på en Hornet. Måste vara den tråkigaste hojen som finns att köra. Går ju som en symaskin.
 
Min erfarenhet är att gsx-f inte lider så mycket av strypningen utan går riktigt bra faktiskt.
Vill man köra fort går det också (upp till 150-160)
Det är nog den hoj du har minst tråkigt med, på bilsport och mc gav jag 3000kr hel/hel, jag var 18 då.
 
Naim skrev:
Sökte lite i forumet om rs250 och man får ju bilden att det är en banhoj som måste underhållas mycket och om man ska köra den på gatan så får man vara "händig" och byta en hel del slitdelar.

jag vill ju bara ha en snygg hoj som går bra och är kul att köra, inte kostar för mycket vid inköp eller försäkring, och inte krabbar ständigt :rolleyes:

om du vill ha en lätt och sportig hoj typ rs250 men inte vill skruva så ska du köpa en zxr/cbr/fzr/gsxr 400cc lr. liknande, 4-takt på 60-70hk.
väger lite mer än rs250 men hellre det än ständigt byta avgasportar och kolvar..
 
Jag kör en GSX600F strypt. det är ju inget vilddjur men det duger bra.
kostar för mig 4000 Hel/Hel på "Bilsport och Mc försäkring"

Jag betalade drygt 30000 för min 95a..
 
Naim skrev:
Funderar på vilken hoj man borde köpa var inställd på gsx600f strypt till 34hk men sen såg man ju Aprilia rs250 som ser riktigt fin ut och väger mycket mindre, dock måste den visst strypas till ca 30hk om den väger 135kg för mellanklass kort.

sen är den ju på 250cc vilket kan avskräcka lite men något säger mig att det kommer vara mer krut i aprillan ändå..

någon som kan komma med lite åsikter och fakta om de båda hojjarna? gärna en priside på vad en aprilla kan kosta med och vad man borde ge..

En strypt RS= TRÅKIG
En tvåtaktare har inget vrid värt nämnas..
Så gå på en 4 taktare istället....
GSX600F har alltid mycket mer vrid än en RS.
Tänk på att du inte alltid kommer köra strypt!
/Arcon
 
vad skulle det kosta om man köpte en gsx f utan strypning?

dvs att köpa in strypningen, sätta dit och registrera om den för mellanklass?

har hört varierande siffror från 1500kr inköp och 1000kr montering til att man sätter dit den väldigt enkelt själv..
har hittat en begagnad 90:a något specielt att tänka på med den årsmodellen?
 
en 750 borde väl bli ännu segare att strypa tror jag.
och 25k utan strypning blir ju uppemot 27-28k när allt är färdigt så man får köra, då kan man nog hitta en nyare hoj för de pengarna...
 
sEiKo skrev:
Gsx:en har jag haft som mellanklass och jag är väldigt nöjd då den kräver nästan ingen service utom oljebyten och ventilkoll. Krånglade aldrig och startade jämt.
Lite tung men det vägs upp av att den är så lätt att hantera och är ganska pigg trots 34Kw.
34hk menar du väll, inte 34kw som är 46hk :D
 
Naim skrev:
vad skulle det kosta om man köpte en gsx f utan strypning?

dvs att köpa in strypningen, sätta dit och registrera om den för mellanklass?

har hört varierande siffror från 1500kr inköp och 1000kr montering til att man sätter dit den väldigt enkelt själv..
har hittat en begagnad 90:a något specielt att tänka på med den årsmodellen?
nja när jag ringde till zäta moto i göteborg sa dom att det skulle kosta runt 3000-3500 med reg bevis och montering å strypning och besiktning
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top