Mellanhoj, 25kw

AndersJohansson skrev:
2439329 Jag har haft en CBR 600 F -96 som mellan hoj.

Med brickorna i toppar den 160-170km/h och rycker du dom får du lägga på 100 knutar, mao det räcker för 18:åringen! :tummenupp

Rycker in i lumpen nästa år, är du intresserad så kan du ju dra iväg ett PM!


Knappast att du får upp din cbr 600 i 260-270 utan strypningar! :tungan
 
Trygg hansa, står på min snälla pappa :) Kostar runt 5000-6000 per år, kommer inte exakt ihåg!

// Mvh Erik

NisseNutz skrev:
2439333
Vad har du för försäkringsbolag och hur mycket betalar du för den? Är hojen ställd på dig eller en snäll pappa? :)
 
mp_87 skrev:
2440523 Jag hittade en perfekt hoj här, det värsta man kan ha, t.o.m reggad på typ 9kw från början, självklara valet, 36 lax ;

http://www.blocket.se/vi/8761207.htm?ca=23_3_s

ska vi låsa tråden nu eller? :)

husa är jävligt schysta men jag snackade med en snubbe och han servade sin med oljebyte var 5:e timma, var 10:de timma bytte han filter och var 15:timma kollade han ventilerna. Ganska enkla grejjor men ändå saker som tar tid från själva åkandet. Många kör ju ktm 620-660 lc4, skulle vilja veta varför. Men tackar för tipset
 
mp_87 skrev:
2440523 Jag hittade en perfekt hoj här, det värsta man kan ha, t.o.m reggad på typ 9kw från början, självklara valet, 36 lax ;

http://www.blocket.se/vi/8761207.htm?ca=23_3_s

ska vi låsa tråden nu eller? :)

Om du vill va värst när det gäller motarder; köp en husa! Men, då får du även räkna med att lägga ner en hel del pengar på service! Om du ska ha en hoj, som även ska köras strypt, borde du satsa på någon mer "gatanpassad" motard ala KTM, t.ex 640, 625 smc, 660smc. Kanske 660:an skulle passa? Den har ju bra klipp i motorn och inte så extrema serviceintervaller! ( Rätta mig om jag har fel :rolleyes: )

/Jii
 
Jii skrev:
2441026 Om du vill va värst när det gäller motarder; köp en husa! Men, då får du även räkna med att lägga ner en hel del pengar på service! Om du ska ha en hoj, som även ska köras strypt, borde du satsa på någon mer "gatanpassad" motard ala KTM, t.ex 640, 625 smc, 660smc. Kanske 660:an skulle passa? Den har ju bra klipp i motorn och inte så extrema serviceintervaller! ( Rätta mig om jag har fel :rolleyes: )

/Jii

Jag letar efter en ktm lc4 660,640 eller 620 har ingen större betydelse (eller?). Men de är fortfarande ganska dyra. Hur går det att regga en sådan med typ 23kw eller vad det blir med 0,16kw/kg.
 
Mögel skrev:
2439421 Knappast att du får upp din cbr 600 i 260-270 utan strypningar! :tungan

Och eftersom jag har fått upp en strypt Zephyr 550 i över 180km/h borde du få upp helkåpade CBR i minst samma hastighet..
 
lorkan skrev:
2441496 Och eftersom jag har fått upp en strypt Zephyr 550 i över 180km/h borde du få upp helkåpade CBR i minst samma hastighet..

hur fan lyckades du med det? den är ju grymt klen egentligen ... var den verkligen strypt? är du helt säker? :va
 
NisseNutz skrev:
2439367 Fan va trevligt :) men är det inte ovanligt med import på 25kw? har aldrig hört talas om det förut

Har själv en reggad 25kw gammel-gixxer (som ska krängas till våren,,)
Jag ger en årspremie på 1300:- hel/hel
 
för de stålarna , om du vill ha något att ha kvar ett tag.....

vi pratar iofs 2 till 3 år in i framtiden , mycket hinner hända på den tiden.

om jag var dig , för de pengarna , och kunde knäcka försäkringen skull ejag köpa en cbr 600. kanske inte det värsta på markanden ,men en bra sporthoj med erkänd kvalitet. klarar lätt en bandag eller två och är något att "växa i"
 
NisseNutz skrev:
2441581 hur fan lyckades du med det? den är ju grymt klen egentligen ... var den verkligen strypt? är du helt säker? :va

Jag la i 5ans växel och gasade, fast där fanns mer att ge, men testbanan tog slut..

Kanske är en jävla glädjemätare på Zehpyr, men den visade dryga 180km/h iaf. Egentligen borde det väl inte vara så konstigt? Cagiva Mito 125 har väl ungefär samma effekt/något lägre och toppar väl ungefär detta?

stinsen skrev:
2441593 Har själv en reggad 25kw gammel-gixxer (som ska krängas till våren,,)
Jag ger en årspremie på 1300:- hel/hel

Släpper du na för 14?
 
Last edited:
lorkan skrev:
2441872 Jag la i 5ans växel och gasade, fast där fanns mer att ge, men testbanan tog slut..

Kanske är en jävla glädjemätare på Zehpyr, men den visade dryga 180km/h iaf. Egentligen borde det väl inte vara så konstigt? Cagiva Mito 125 har väl ungefär samma effekt/något lägre och toppar väl ungefär detta?



Släpper du na för 14?

Det har du iof rätt i. Har inte tänkt på det. Zephyren kanske helt enkelt går jävligt bra strypt, vad vet jag.
 
NisseNutz skrev:
2442263 Det har du iof rätt i. Har inte tänkt på det. Zephyren kanske helt enkelt går jävligt bra strypt, vad vet jag.

Funderar på att köpa en sån och ha i 2 år som 25kw hoj. :crash
Lär dock behövas annat styre samt dubbelstrålkastare och kanske eventuell ombyggnad bak.

Eller nej, det kommer vara förjävligt ändå. :yoparty
 
lorkan skrev:
2441496 Och eftersom jag har fått upp en strypt Zephyr 550 i över 180km/h borde du få upp helkåpade CBR i minst samma hastighet..

Min strypta r6a toppar kring 175 så en strypt CBR borde väl gå ungefär lika fort :va
 
Ogre skrev:
2442422 Min strypta r6a toppar kring 175 så en strypt CBR borde väl gå ungefär lika fort :va

Känns ju som att det sitter glädjemätare på Zephyren isåfall. Eller så går Zephyren helt enkelt bättre som strypt än CBR/R6. Det var som fan isåfall. :tomten
 
[[[[schyst gixxer 600 -97 (25kw) men fick en maffig premie på 25000kr bara för trafik och då är den ställd på farsan som är 45 bast :mad: , själv blir man snart 18.]]]]]]


Kolla med salus ansvar...jag betalar 2111kr helförsäkring/helår för min GSXR 750 -98
Den är reggad som 25kw...
Kollar räkning nu o ser att jag betalar 176kr den här månaden för helförsäkring :D känns bra som faan :D
Ring dem på 0200-87 50 00
 
Last edited:
PacMan skrev:
2441042 Precis min tanke. 240 orkar den kanske med. :)

Haft 270km/h på mätaren flera gånger, givetvis i nerförs och med hakan mot tanken. Glädjemätare? Ja kanske, men inte mer än nån som jag jämnfört med.

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2119801&postcount=15
Inte bara min cbr 600 som går 250+ (mätarfart, ja)
Ogre skrev:
2442422 Min strypta r6a toppar kring 175 så en strypt CBR borde väl gå ungefär lika fort :va

Strypt 160-170, kört mindre än 5mil med strypningarna så ingen större koll men runt där.
 
NisseNutz skrev:
2441410 Jag letar efter en ktm lc4 660,640 eller 620 har ingen större betydelse (eller?). Men de är fortfarande ganska dyra. Hur går det att regga en sådan med typ 23kw eller vad det blir med 0,16kw/kg.
De flesta nya KTM är reggade på en låg effekt från fabrik för att klara av buller och avgaskrav, så många är redan godkända att köra när man är 18. Tex, min KTM 620SC är reggad på 20kw från fabrik.
 
KalleNorton skrev:
2442512 De flesta nya KTM är reggade på en låg effekt från fabrik för att klara av buller och avgaskrav, så många är redan godkända att köra när man är 18. Tex, min KTM 620SC är reggad på 20kw från fabrik.

Jag trodde du körde Hayabusa..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top