Mellan Klass

zpeppy skrev:
Men är det 640 du menar??? Alltå skulle det funka att köra en mega strypt 660 elr en 25kw 640....

Megastrypt 660 skulle ju funka, om det nu finns sådana satser

25kW 640? Nej förmodligen inte, om den nu har 25kW i regbeviset.. kan ha mindre

lägg upp en tråd i motardforumet, fråga vilken/vilka ktm´s som får köras på mellankort direkt ifrån fabriken

edit: -05ans 640 väger 148kg torr enligt ktm, då ska den funka som mellanklassare på 25kW

Det är lugna puckar

FAKTA

Både 660 och 625 får köras på mellankortet, då de har 25 kW eller mindre då de kommer... Däremot kommer inte 640 strypt från alperna... Men det är klart att man kan strypa den med, men det är dock väldans dumt då 660/625 är mycket bättre... :yoparty
Det är samma sak som att man kan köra en R6 på mellankortet, det är bara att strypa och besiktiga den. Att den sen går som en klase Chiquita-bananer är en annan 50-öring... :banana
Så det är bara att åka och lägga handpennigen på en 660 på direkten...

CarlE skrev:
FAKTA

Både 660 och 625 får köras på mellankortet, då de har 25 kW eller mindre då de kommer...

Men vikten räcker ju inte till om de har 25kW i regbeviset, som det skrevs i första inlägget

Jag har inte lagboken framför mig, men jag vet bara att man får köra dom med det kortet... Jag tror man mest går på effekten i detta fallet och struntar lite lätt i vikten... 625 och 660-hojarna är vanliga hojjar då det gäller mellanklass-körkort...

finns en härlig tabell i boken ni alla hade nä ni tog kortet...
det är tjänstevikten som spelar roll föresten inte torrvikten..

alla hojar som väger 155kilo i tjänstevikt ller högre får ha en effekt på 25Kw på mellan kort..

150kilo tjänstevikt så måste man ha 24Kw
145kilo -||- så får man ha 23Kw
osv. hela vägen ner till 100kg i tjänstevikt...

väger hojen 135kg i tjänstevikt så så får man köpa en 22KW strypning med andra ord...

hoppas att jag hjälpte till nåt :D

Tja!
Om det nu är så att 660 väger för lite så är det väll bara att slänga på någon form av vikt sen ska det vara klart :va Men frågan är om det behövs då uppgifterna jag fått om 660 är olika hela tiden, vikten varierar mellan 131-138kg och effekten mellan 21-24kw så en hoj med 138kg och 21kw får man köra men om det nu visar sig att den har 131kg och 24kw så är det kört :3freak Någon som har ett regnummer så man kan få reda på hur det ligger till?

Har nu beställt en KTM 660 :yoparty
Den kommer med 21kw från KTM fabriken och det står även på KTM hemsida där effektuppgiften ligger på 21kw, www.ktm.se
Så nu blir det ut och gasa resten av sommarn :hihi

Jo och enligt nya regler som kom i början av 2005 så kan man inte ta vilken hoj som hälst och strypa ner och besikta om till mellan klass. Den MÅSTE vara mellan från fabriken, tråkigt men sant.

Last edited:
Jag ströp min Suzuki utan problem... har inte hört att det skulle vara några problem..??? :va

Cobretti skrev:
Jo och enligt nya regler som kom i början av 2005 så kan man inte ta vilken hoj som hälst och strypa ner och besikta om till mellan klass. Den MÅSTE vara mellan från fabriken, tråkigt men sant.

Va? :va

Rosell skrev:

Nya hojar idag är helfordonsgodkända och får inte byggas om.

de äldre hojar som finns är inga problem att regga om, det är bara de nyaste hojana? 03 å frammåt? jag är inte säker på vilket år det kom..

för övrigt så tror ja det e skit samma vilket effekt/vikförhållande hojen har, stor risk att snuten ställer sig å räknar på det :rolleyes: har den 25kw så är det bara att tuta å köra. så bra koll har inte snuten.
:tummenupp

Fluxir skrev:
Nya hojar idag är helfordonsgodkända och får inte byggas om.

de äldre hojar som finns är inga problem att regga om, det är bara de nyaste hojana? 03 å frammåt? jag är inte säker på vilket år det kom..

för övrigt så tror ja det e skit samma vilket effekt/vikförhållande hojen har, stor risk att snuten ställer sig å räknar på det :rolleyes: har den 25kw så är det bara att tuta å köra. så bra koll har inte snuten.
:tummenupp

ja helfordonsgodkänd är min, en 03 och det var ingen som sa nått om att det inte gick eller det blev inga problem heller. Men jag får inte bygga om den..eller ändra nått, det är bara för att man ska veta att om jag köper hojen i Sverige eller vilket annat eu-land som helst så ska det inte vara någon skillnad på dem..

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon