mellan övergår till tungt körkort

Lilja

tycker om grus!
Gick med
1 Sep 2003
Hoj
ktm 640 sm 04
jag har haft mellan kort sen jag var 18 på mc, när får jag obegränsad?, är det de året jag fyller 20, eller är det när jag tog kortet för mellanklass, den dagen och det datumet?

mvh joel

Precis.. så blir det för mig, tog kortet i förra året som 20åring, nu är jag 21 med mellankort :/

får nog bli en uppkörning till under våren

Precis.. så blir det för mig, tog kortet i förra året som 20åring, nu är jag 21 med mellankort :/

får nog bli en uppkörning till under våren

men jag är ju 20 när jag har haft mellan i 2 år!, då behöver jag ju inte göra någon uppkörning? el??

Vad blir straffet om man kör tungt på mellankort?

Jag ska köra med min nuvarande den här säsongen men nästa så ska jag köpa en ny tung och köra (tog kortet i höstas 9 sep) under våren och sommaren.

Det är väll om man har haft både lätt och mellan behörighet innan som man slipper att göra en uppkörning för tung?

Har du tagit mellan så behöver du inte köra upp för tung. det får du automatiskt efter 2 år.

Jag ska köra med min nuvarande den här säsongen men nästa så ska jag köpa en ny tung och köra (tog kortet i höstas 9 sep) under våren och sommaren.

Det kallas olovlig körning. Vad straffet blir vet jag inte, men det ses som en ganska allvarlig överträdelse...

Är det ingen annan lagöverträdelse samtidigt så blir det böter första gången.

Andra så kan kortet hänga löst.

Är du lite smart så köper du dig en hojj som är strypt så den gäller som mellan.
Sen plockar du ur strypningen så har du en tung mc, fast står som mellan.

Visst du kan torska på det men chansen är nog Minimal!

Nix!.. tar du kortet dagen innan du fyllt 21 så får du inte tungt fören dagen innan du fyller 23. Tråkigt men det är så det funkar.

Det stämmer inte!!
Så här är det:
Om du tog mellan klass när du va 18 så blir det tungt efter två år och en uppkörning, tog du det när du va tex 20, räcker det med en uppkörning när du fyller 21, eftersom det är den egentliga åldern för tung mc!

Så är det!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...