Melandri 2009 års rundningsmärke?

Melandri är skitsnabb när allt klaffar men är ganska svag mentalt och kan gräva enr sig i ett hål om det inte funkar.
Alla kontrovers med Kawasaki innan säsongen verkar dock ha verkat positivt på Melandri och hans attityd tillr acingen har ju ändrats enligt honom själv vilket verkar ha positiva effekter på banan. dessutom är det alltid enklare att vara under dog utan förväntningar än vara italienare på en italiensk hoj som kan vinna mästerskap..

HAHA .... ja det skulle vara en syn :Bugar

Och Melandri ÄR en bra förare, har han inte varit både 2:a och 3:a i Motogp ...var det inte 2005-2006,
Bara jublade och tänkte på alla som spydde galla på honom när han kom 2:a i helgen.
Bevisar bara att Duccen är en skithoj som bara Stoner hanterar, men har för mej att jag hörde kommentatorerna nämna nåt om att Ducati har dragit öronen åt sej vad gäller körbarheten för övriga förare.
För skulle Stoner vara borta av nån anl. så harvar dom ju i slutet av fältet, och det tror jag inte skulle vara nån höjdare för märket ....

Melandri har vunnit flera GPn, bl.a. Philips Island 2006 (tror han vann fler race det året)

[YOUTUBE-ID]h_16O5rT4KY[/YOUTUBE-ID]

Samtidigt har de väääääldigt långt kvar till toppen...
Visst är det så men den som tror att Rossi kommer och pinkar på Sverige-eliten i tex Superbike med vilken skithoj som helst är enligt mig ute på en rejäl bärtur.

Fast det vore onekligen väldigt intressant att se tex Rossi på en helt standard R6:a på Falkenberg, det skulle nog gå ruskigt fort.

Visst är det så men den som tror att Rossi kommer och pinkar på Sverige-eliten i tex Superbike med vilken skithoj som helst är enligt mig ute på en rejäl bärtur.

Fast det vore onekligen väldigt intressant att se tex Rossi på en helt standard R6:a på Falkenberg, det skulle nog gå ruskigt fort.

Han skulle kunna ställa upp i Pro Suberbike med en standard 600 och förmodligen vinna.

Fogarty lär ha kört på 1.33.81, Race 1, Anderstorp 1993. Hur fort går det i ProSBK 16 år senare?
Det hade nog gått ungefär lika fort i år, om Pro Superbike kört där vill säga.

Men är det inte lite som att jämföra äpplen och päron?
Vi pratar om svenska förare som i princip får tigga ihop pengar för att kunna köra och proffs som får 10-tals miljoner per år för att köra det snabbaste och bästa som finns på två hjul.

HAHA .... ja det skulle vara en syn :Bugar

Och Melandri ÄR en bra förare, har han inte varit både 2:a och 3:a i Motogp ...var det inte 2005-2006,
Bara jublade och tänkte på alla som spydde galla på honom när han kom 2:a i helgen.
Bevisar bara att Duccen är en skithoj som bara Stoner hanterar, men har för mej att jag hörde kommentatorerna nämna nåt om att Ducati har dragit öronen åt sej vad gäller körbarheten för övriga förare.
För skulle Stoner vara borta av nån anl. så harvar dom ju i slutet av fältet, och det tror jag inte skulle vara nån höjdare för märket ....

kul story,,,,bevisar ju oxå att stoner inte typ som vissa framför bara kan köra fort som fan pga elektroniken

kul story,,,,bevisar ju oxå att stoner inte typ som vissa framför bara kan köra fort som fan pga elektroniken

o så jävla kul att melandri kom 2,,,,,jag hade 1 smail på käften hela söndagen,,,,,,,

Last edited:

Vi pratar om svenska förare som i princip får tigga ihop pengar för att kunna köra och proffs som får 10-tals miljoner per år för att köra det snabbaste och bästa som finns på två hjul.
Fast Fogarty körde det för 16 år sedan på en Ducati 888....

Fast Fogarty körde det för 16 år sedan på en Ducati 888....
Jag tänkte mer på jämförelsen tidigare, att Rossi skulle köra ifrån Sverige-eliten på en standard R6:a.

Foggys tid är dock grymt imponerande och jag önskar fortfarande att Stiggy kunde ta med sig Haslam på en träning på Anderstorp :)

o så jävla kul att melandri kom 2,,,,,jag hade 1 smail på käften hela söndagen,,,,,,,

Har du inte fått k....a på länge jävla surmupp :va

Last edited:

Sen när påverkar pengar hur bra man kör hoj?

Sen när påverkar pengar hur bra man kör hoj?
Sen aldrig, typ... :rolleyes:

Jag försökte belysa lite av skillnaden mellan en förare i Sverige och en i världseliten. Det finns en anledning till att vissa förare tjänar miljoner och andra knappt får det att gå runt, de är mycket bättre helt enkelt.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025