Melandri 2009 års rundningsmärke?

Ha ha, han skulle ju vinna i pro superbike!

Nädu... Rossi skulle INTE vinna PRO Superbike på en gammal Fireblade från 1992. En sån hoj har 125hk, väger typ 190kg, och har samma väghållning som en modern touringhoj. Om Rossi skulle köra ifrån alla i PRO SBK på en sån hoj så skulle jag äta upp mina träningskalsonger som har legat otvättade i hockeybacken sedan 2001.

Vette fan om han ens skulle krossa i Rookie1000 med en sån hoj.... Han ligger ju typ 55hk back så alla skulle bara vissla förbi på rakorna, och har i särklass sämre chassie så det blir ju svårt att ta in det i kurvorna...

Last edited:
...att göra en höna av en fjäder.

Tja förlåt :) jag bara vidarebefodra det som sades inför motoGPn. Jag kan ju inte sitta och anta att allt de säger är lögn och överdrifter. Min mening var inte att fara med osanningar utan det var det som sades...

Tja förlåt :) jag bara vidarebefodra det som sades inför motoGPn. Jag kan ju inte sitta och anta att allt de säger är lögn och överdrifter. Min mening var inte att fara med osanningar utan det var det som sades...

...min mening var inte att du skulle känna dig anklagad för storlögn. :)
Samma leverantör, men inte direkt från F1. :tummenupp

Spot on !!

Frågeteknet e hur cykeln står sig! Men ändå, Marco kommer klippa några på ren adrenalin för fjaskot hos Ducati o e säkert rejält revanch sugen oavsett vad han kommer att sitta på under 2009! RdP,Takahashi o Toseland e några som jag känner får svårt mot en taggad frisk Marco.

Rätt !! :=):tummenupp

Bara tur eller var Kawasaki-förarna mycket sämre förra året?

De kanske skulle köra en hoj till och ta in Hayden, Ducatin gör ju ingen glad...

Bara tur eller var Kawasaki-förarna mycket sämre förra året?
Kombo kanske? West var kanske ingen höjdare, men Hopper kanske kunde presterat bättre på annat material.
Melandri verkar onekligen vara av bättre klass, men det är troligen så att det passar honom bra mycket bättre att köra utan press och på det här materialet än fabriks-Duccen.

De kanske skulle köra en hoj till och ta in Hayden, Ducatin gör ju ingen glad...
Stoner?

Melandri är såklart en första klassens förare. Sen är möjligen årets kawa en aning bättre. Men jag tror mycket beror på en viss mängd flyt, enhetsdäck, teamets kompetens och inställning samt att det oftast är lättare att både som team och förare att vara underdogs.

Hopper hade ju en bedrövligt skadedrabbad fjolårssäsong och West är nog inte lika vass som Melandri.

"West är nog inte lika snabb som M"landri".
Du kan ta bort "nog" samt göra "är inte" i fet stil, understruket och kursivt. :)

Kommer de inte på något radikalt inom kort så lär Kallio och Hayden var villiga att gå till vilket annat team som helst i princip.

Vad grundar du det påståendet på? Har de uttalat sig i den riktningen?

Det var kul att Melandri fick lite upprättelse!

/Markus

Vad grundar du det påståendet på? Har de uttalat sig i den riktningen?
Skriver bara vad jag själv tror, har inte läst några uttalanden från någon av dem i den riktningen.

Kallio vet jag inte vad han har för kontrakt men som de flesta rookies är han säkert överlycklig över att få köra i MotoGP. Men om den nedåtgående trenden håller i sig och något bättre team visar intresse är han säkert inte så svår att skriva kontrakt med.

Hayden lär nog precis som Melandri bara stå ut en säsong med Ducati om inte resultaten blir rejält mycket bättre resten av säsongen. Finns nog flera team som skulle vara intresserade av Haydens tjänster.

Lite underskattning av världeliten..i denna tråd...
Har för mig att Biaggi på en äldre 600cc standard hoj lekte med en svensk
elitförare som körde en ny preppad 1000cc hoj på en internationell bana
för något år sedan...så jag tror Rossi lätt skulle leka med sverige eliten idag...
på en standard Push Dakota..:)

jag tror Rossi lätt skulle leka med sverige eliten idag...
på en standard Push Dakota..:)

HAHA .... ja det skulle vara en syn :Bugar

Och Melandri ÄR en bra förare, har han inte varit både 2:a och 3:a i Motogp ...var det inte 2005-2006,
Bara jublade och tänkte på alla som spydde galla på honom när han kom 2:a i helgen.
Bevisar bara att Duccen är en skithoj som bara Stoner hanterar, men har för mej att jag hörde kommentatorerna nämna nåt om att Ducati har dragit öronen åt sej vad gäller körbarheten för övriga förare.
För skulle Stoner vara borta av nån anl. så harvar dom ju i slutet av fältet, och det tror jag inte skulle vara nån höjdare för märket ....

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti