Melandri 2009 års rundningsmärke?

Blir nog svårt med tanke på att han är bannad!:7peta

vad har han nu gjort...

nvm kollade hans sista inlägg...nåt fel som inte var rätt på den medlemmen sista inläggen antar jag.
 
Last edited:
Kul som fasiken att Marco får upprättelse, hoppas bara inte att skillnaden till toppen blir större ju längre säsongen går om han inte får nya delar från Kawasaki.

Hayden däremot, vilket nedköp han gjorde. AMA nästa...
 
Kom igen... Hayden har varit mer eller mindre rutten sen han vann titeln 06. Nu är han extremt rutten på Duccen. Får räcka snart.

Alla utom en ruttnar fort på Ducatin.

2008 fanns Nicky på pallen och körde riktigt bra, under sina Honda år kördes in över tusen poäng och en VM titel. Många i dagens MGP ska fylla på AMA leden nästa år då ..!
 
Haydens karriär är pinsamt lik KRJr. Hur många bonussäsonger ska historiens blekaste titel vara värd?
 
Haydens karriär är pinsamt lik KRJr. Hur många bonussäsonger ska historiens blekaste titel vara värd?

Vill inte förstöra tråden med Nicky Hayden (kan gärna ta det i en annan tråd) utan tycker som Du själv att djävligt kul med framgångarna för Marco och vem förutom NT har igentligen tvekat om att Marco e snabb hoppas att man löser reservdelsbiten under året..
 
Marco visar med eftertryck i år att han tidigare verkligen satt på crap bike of the year
 
Last edited:
Marco visar med eftertryck i år att han tidigare verkligen satt på crap bike of the year

Så jävla mycket skräp kan väl Duccen ändå inte vara med tanke på Stoners resultat.

Näe, han bevisar snarare att han satt på en riktigt bra cykel förra året. Men en cykeln som verkligen INTE passade hans körstil och som han aldrig lärde sig att förstå sig på eller ställa in.

Att han känner sig bekvämare på Hayate cykeln, och presterar bättre när han kör helt utan press eller förväntningar säger ju inte direkt att Hayate cykeln är bättre än Duccen....

Jag tror nog det sistnämnda är det viktigaste i den här ekvationen...
Förra året var han en Italienare på en italiensk cykel som förväntades prestera storverk. När det sedan inte gick så bra så knöt det sig för honom, och alla vet ju hur mycket psykologi det är inblandat för att prestera bra i RR. Sen hamnade han i en nedåtgående spiral med sämre resultat, mera press, och sämre självförtroende....

Nu sitter han på en uträknad cykel och förväntas komma sist i varje race. Ingen press och inga förväntningar, vilket gör att han kan slappna av och ha lite roligt igen....
 
Så jävla mycket skräp kan väl Duccen ändå inte vara med tanke på Stoners resultat.
..

Tvärtom. Ducce har nog den starkaste, snabbaste, styvaste hojen med mest avancerade elektronik (direkt från Ferrari F1 teamet) och allt detta kan vara att paketet blir svårkört om man inte är en speciell typ av förare. Inget annat märke behöver en unik förare för att vara i topp, dom behöver en unik förare för att vinna VM. Ducce och Hayden har ju själva sagt att främst elektroniken och motorstyrningen är så avancerad att det krävs extremt mycket jobb för en förare att få hojen att passa. Tid man saknar pga kortade träningstider och inga tester under säsongen i princip. Dom kanske skulle fundera på att förenkla hojen lite.

Men som sagt som hoj tror jag den är i särklass bäst på pappret, men det gör den inte lättkörd, snarare tvärtom.
Om inte Stoner kört hojen så grymt effektivt är jag säker på att vi redan hade sett en mer körvänlig Ducati som fler kunde prestera bättre resultat med.

Hayden är inte kass, top 8 sedan han kom in som sämst innebär ju att det är minst 10 förare som borde lägga av innan han. Däremot tycker inte jag heller att han riktigt uppfyller förväntningarna efter hans VM seger.

Statistiken är rolig, alla förare som vunnit finns med en bit ner och Rossis är ju bara häpnandsväckande, där kan man snacka om unik förare :)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Nicky_Hayden#Statistik_MotoGP
 
Så jävla mycket skräp kan väl Duccen ändå inte vara med tanke på Stoners resultat...
Vad är en bra hoj?
Är en hoj bra om 1 av 10 kan köra fort med den eller är en hoj bra om 5 av 10 kan köra fort med den?
Det var nog en överdrift att det kom direkt från Ferraris F1-team, däremot är det väl samma tillverkare: Magneti Marelli
 
Ducce och Hayden har ju själva sagt att främst elektroniken och motorstyrningen är så avancerad att det krävs extremt mycket jobb för en förare att få hojen att passa.
När var har de sagt det?
De kör ju med samma styrning som Yamaha etc med Magneti Marellis Marvel 4 eller vad nu den senaste versionen heter.

Hayden är inte kass, top 8 sedan han kom in som sämst innebär ju att det är minst 10 förare som borde lägga av innan han. Däremot tycker inte jag heller att han riktigt uppfyller förväntningarna efter hans VM seger.
Fast de tio förare du refererar till har inte suttit på förstklassigt fabriksmaterial i de officiella fabriksteamen under hela sin MotoGp karriär vilket Hayden har gjort.
 
När var har de sagt det?
Bike Mange sa det i en av sändningarna i helgen. Han hade pratat direkt med Mat Oxley som befann sig i depån och som i sin tur pratat med Hayden. Vi fick även veta varför Rossi och Stoner åker med en benet nästan i backen i vissa svängar :)
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top