Mektips ZX10r -04

DrPain

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
ZX10r, -04
Tjena!

Har en fråga angående byte av orginal clip-on på en zx10. Jag rasade för ett par veckor sen, inget allvarligt, bara lite repor och böjda handtag. Handtaget på vänster sida fick sig en smäll och böjdes rätt rejält, iaf så mycket så jag måste byta det.
Nu är min fråga, måste jag ta ur gaffelbenet för att få loss clip-on:et? Har inte kollat så noga hur det ser ut, så därför frågar jag här.

Tacksam för tips!
Mvh
Joppe

Tack för svaren!
Vet inte vad som är lättast, kronan eller benet... Har inget depåstöd för att lyfta upp nosen utan att hålla i benen, och kronan låter jobbigare...

Vad tror ni om clip-on som man kan köpa på tex alien-moto, är de att bra alternativ till orginalen? De ser iaf lättare ut att byta om man skulle rasa igen.

Tack för svaren!
Vet inte vad som är lättast, kronan eller benet... Har inget depåstöd för att lyfta upp nosen utan att hålla i benen, och kronan låter jobbigare...

Vad tror ni om clip-on som man kan köpa på tex alien-moto, är de att bra alternativ till orginalen? De ser iaf lättare ut att byta om man skulle rasa igen.

Rasa igen... Du får väl se till att hålla dej på hjulen Joppe :D

Rasa igen... Du får väl se till att hålla dej på hjulen Joppe :D

Och du tror att jag tar tips från dig om att hålla sig på hjulen... :tuttar
Men när jag ändå har dig på tråden, kan du kolla med din kontakt vad han ska ha för att fixa till en liten buckla i tanken... och om det eventuellt behövs lackas, vad kostar totalt då.

Peace man! :yoparty

Och du tror att jag tar tips från dig om att hålla sig på hjulen... :tuttar
Men när jag ändå har dig på tråden, kan du kolla med din kontakt vad han ska ha för att fixa till en liten buckla i tanken... och om det eventuellt behövs lackas, vad kostar totalt då.

Peace man! :yoparty

Han vill helst se på skadorna innan han kan ge nåt pris

Om du inte har något lämpligt depåstöd fram, kan man använda spännband som man hänger i balk eller liknande i taket.

Clip-on är väldigt smidiga att byta, tar kanske 15-30min, se Gixxerrolles tips.

Ett tips på hur man får tag på grejor: kolla ebay, just sånt som styrhalvor kan man få billigt, särskilt i USA. Se bara till att de skicka med USPS Global Parcel Post, annars kan det bli dyyyyrt. Kolla även tyskland ebay.de, där är frakten inget problem.

Har köpt massor med prylar till mina zx10:or på ebay.

/Stefan M

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard