Mektips XT 600 -88

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Hejsan. Fick för mig att köpa en xt 600 i måndags då den ramla ut på blocket. Tänkte om nån visste vart man kan få tag i verkstadshandbok? Även vad det är för olja som ska användas till den och ca hur mycket? har sett att de sitter torrsump på den. Men är det bara byta som vanligt? köra den varm sen lossa oljapluggen och filter o sen sätta tillbaka och slå i ny? Märkte att den vill rulla framåt när man har växel i och även kopplingen indragen när den blev varm, känns som de kan bero på oljan. Alla tips angående denna hojmodell är tacksamma. MVH Robin

Det sitter även en plugg (och ett litet metalfilter) på oljetanken, kan också vara värt att tömma och göra rent där. Sitter även en luftningsskruv i locket på oljefiltret för oljesystemet. Om du fixar att läsa lite danska finns det en utmärkt guide här, http://www.tenere.dk/Artikler/olieskift/xt600.htm
Jag har en Haynesmanual till den tror jag, eller om det är en Clymer, så det finns att få tag på.
Kopplingen är förhoppningsvis bara att justera, sitter en justering nere på vänster sida om cylindern, utöver den som sitter på handtaget.

Det sitter även en plugg (och ett litet metalfilter) på oljetanken, kan också vara värt att tömma och göra rent där. Sitter även en luftningsskruv i locket på oljefiltret för oljesystemet. Om du fixar att läsa lite danska finns det en utmärkt guide här, http://www.tenere.dk/Artikler/olieskift/xt600.htm
Jag har en Haynesmanual till den tror jag, eller om det är en Clymer, så det finns att få tag på.
Kopplingen är förhoppningsvis bara att justera, sitter en justering nere på vänster sida om cylindern, utöver den som sitter på handtaget.

Tack för tipsen. Ska kolla på det i helgen. Angående kopplingen så går det inte att justera till det så att man får frikoppling och kan släppa ut den i dragläge om du förstår vad jag menar? justerar jag den mera så slirar den vid fullt öppen. Det händer bara när den är varm verkar det som.

kul kille som hade haft hojen innan mig. Skulle plocka bort oljefiltret och såg att han innan hade dragit in en expander i ett av m6 hålen och gängpajj i det andra till filterlocket. Blir lite sur på mig själv att man inte kollade det innan man köpte den, men men. Va bara riva isär kåpan och sätta i hellicoil insatsgänga. Har precis fått ordning pån. Vet att det är vanligt att dra gängpajj till filterhuset men att sen sätta i en expander.
Finns visst klåpare till allt.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...