MEKTIPS ÖNSKAS för MAGURA HYDRAULKOPPLING!

Motardo

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
KTM640Supermoto - 01
Fan….köpte en dyr och fin Magura hydraulkoppling igår. Skiten passar inte för att kopplingshandtaget kolliderar med kontrollerna (manschetten med blinkersknapp, hel/halvljus, choke, tuta etc.) på vänster sida av styret.

Är det någon där ute som har monterat Magura koppling på sin LC4 som stött på problemet och kan tipsa mig om möjliga lösningar?

Hjälp mig….jag dör annars….

Robocop
:skrämd

Man måste kapa lite i lysknappens hölje... jag vet :D

Japp!! det är bara att kapa lite. jag hade själv en 640 sm -01, jag och vajern kom inte överens. ragnar sa att man kunde köpa andra kontakter som enduro har men gör inte det för det är inte samma el-schema på modellerna. kapa försiktigt så att den går precis fritt justerskruven för hydraulkopplingshantaget så kapar du lite till för att vara på den säkra sidan. lägg på silikon noga så inget vatten kommer in. sen kommer det roliga att justera in kolven där nere. tog några timmar innan jag fick det perfekt. var mkt nöjd med min efter bytet, hade inte ett enda läckage.

Tack som fan för era tips! Nu, följdfrågor.

Om jag sätter vinkelslipen i "huset" ligger det inte el-komponenter innanför skalet som går åt helvete då? :confused: (har inte kollat hur det ser ut innaför än)

Då ni utförde operationen, ungefär hur stort och djupt behövde ni göra öppningen för att handtaget skulle gå fritt? :confused:

Öppna övre locket så ser du på ungefär hur mycket du behöver ta bort! ANVÄND INTE VINKELSLIP!!!! använd vass kniv och ev ett blad från en bågfil. det är ett litet piller jobb med det går. ev måste du ta bort hela huset för att kanske sätta det i ett skruvstäd. ang hur mycket så får du testa dig fram.

Gäller nog att vara ganska "lätt på handen" om man ska köra med vikelslip. Det är ju rätt sköra grejer de där kontrollerna. Jag har en polare som har en sån där DREMEL. Den ska ju klara allt enligt reklamen. Jag gör ett försök i alla fall. Lägger in en tråd om hur det gick senare i veckan. Återigen...tack för era tips! :tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard