Mekhjälp 640 adventure 01 sthlm

Noirthbeach_08

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2011
Hoj
Ktm 640 Adventure 00
Hej,
Min kära fina Ktm startade inte när jag skulle starta den häromdan, tror att nån kabel lossnat vd batteriet men jag är analfabetet på detta, så
-vill någon fixa felet samt
-byta tändningslås på den (hade stöldförsök i april och har inte orkar bry mig, startar med en skruvmejsel nu)
Kruxet är att det är envägsskruvar som är ditskruvade.

Jag betalar cash och bra om det går snabbt. Hojen står nu på din mc i Sollentuna, men jag tar hem den dit du är.

Martin

Nej

Inge trolleri trollera, det är på riktigt och jag behöver hjälp. Är rädd att din mc tar bra betalt för detta, plus att det tar tid och det vore fint att utnyttja den här sista delen av hösten.

Inge trolleri trollera, det är på riktigt och jag behöver hjälp. Är rädd att din mc tar bra betalt för detta, plus att det tar tid och det vore fint att utnyttja den här sista delen av hösten.

Okej, då ber jag om ursäkt, lät lite väl ehem ja... nä men det har du rätt i om det är något dom etablerade firmorna kan så är det ju att hantera kassa apparaten:-) Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig..:Bugar

Ja?

Vad är grejen? Ja, läste lite här på forumet igår och såg att andra efterfrågade mekhjälp och då slog tanken mig.

Okej, då ber jag om ursäkt, lät lite väl ehem ja... nä men det har du rätt i om det är något dom etablerade firmorna kan så är det ju att hantera kassa apparaten:-) Hoppas du hittar någon som kan hjälpa dig..:Bugar

är ju bara be om regbevis och leg. ifall man är tveksam att det är riktiga ägaren man hjälper

För den som känner sig osäker och vill hjälpa till kan man ju följa med
till dinMC och hämta den så behöver ingen känna sig osäker.

Det behöver inte alltid vara så att hojen är stulen när någon har nyregistrerat sig.

Til TS: Tyvärr har det hänt ganska ofta att folk joinar och ställer frågor
om hur man kopplar förbi startspärrar, tändningslås, byta ecu och få
igång den vilket många ggr är liktydigt med stulen hoj.
Det är därför du får såna svar.

Last edited:
Tack till er som

tror mig, det är fint! Men till er som tror jag bluffar eller är en tjuv så kan jag berätta hela storyn här, verkar finnas en del misstanke här (vilket iofs är bra, men det blir en sur mersmak tyvärr).

Köpte KTM'en i mars -11, den blev stulen i april och hittade 6 dar senare borta vid Solvalla camping, i okej skick men trasigt tändningslås och lite småskit som jag tänkte Din MC skulle fixa. Mitt försäkringsbolag har dock 10' i självrisk och rep.kostnaden skulle bli mindre så jag tog tillbaka hojen och tänkte jag fixar det själv för några tusingar. (vilket jag gjort till viss del)
Under tiden detta utreddes köpte jag en XT660R som jag kört med hela sommaren men då jag hämtade hem KTM'en så gillade jag den bättre och sålde XT'n.

KTM'en har jag fixat förutom tändningslåset som jag startar med en skruvmejsel och då jag för nån vecka sen brände till Fredells så startar inte hojen när jag ska åka ifrån affären, jag lånar en lastbil från Berras och kör då denna igen till Din MC men tanken att någon här kan fixa felet (förmodligen nåt elfel) och då även passa på att byta tändningslås (som sitter med envägsskruvar vilket gör att jag inte kan det).

Så är storyn!

Nå, finns det nån som kan mäta lite på elfelet samt kirra låset så jag betala dig och få det fixat?

Martin

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back