Mekhandbok GSX-R 400

Martin73

Saknar min 929:a
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 400, har haft RD350-86, CBR900RR-96 & CBR929RR-00
Hej!

Har letat bland alla länkar & trådar, frågat GSX-R 400 ägare på forumet om det finns någon som har en mekhandbok till en sådan, eller vet var det finns en att köpa, men hittills har jag inte haft någon tur.
Frågar därför här genom en egen tråd om det kanske finns någon som har en som man kan få köpa eller kopiera. Någonstans den finns att ladda ner eller beställa från?

Har inga större problem just nu med min nyinförskaffade hoj, men man måste ju ha något att göra i vinter (hemska tanke) och då är det lika bra att vara ute i god tid.

Ha det / Martin

Martin73 skrev:
2235660 Hej!

Har letat bland alla länkar & trådar, frågat GSX-R 400 ägare på forumet om det finns någon som har en mekhandbok till en sådan, eller vet var det finns en att köpa, men hittills har jag inte haft någon tur.
Frågar därför här genom en egen tråd om det kanske finns någon som har en som man kan få köpa eller kopiera. Någonstans den finns att ladda ner eller beställa från?

Har inga större problem just nu med min nyinförskaffade hoj, men man måste ju ha något att göra i vinter (hemska tanke) och då är det lika bra att vara ute i god tid.

Ha det / Martin

Kolla här, du kanske hittar nåt bra.

http://www.suzukicycles.org/_misc/manual-requests.shtml

Tack för länken,men jag hittade tyvärr inget bra där.
Enligt uppgift ska motorn vara ganska lik en GSX 400 FWS,
så om det är någon som har något till den kan det också funka.
Ska leta lite bland alla länkar vid tillfälle.

// Martin

Martin73 skrev:
2235660 Hej!

Ha det / Martin

Vad har du för problem eftersom du behöver en mekhandbok?
Jag tittade runt lite här på forumet och hittade dessa länkar:
http://cgi.ebay.co.uk/GSXR400-Service-GSXR-400-GK71-A-B-E-F-FWS-GK73A-GK76A_W0QQitemZ4637525964QQcategoryZ122275QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
http://www.repairmanual.com/motorcycles/1987/62/2/5773/1841

Last edited:
Gamebox skrev:

Inga problem ännu, men det är alltid bra att ha när man ska ge sig på motorn.
Problemen kommer säkert för eller senare. Och man ska ju ha något att göra till vintern. Hojen är faktiskt i ganska gott skick. Är ju en -87:a, men uttagen -89. En gubbe hade den i två är, sen köpte en tjej den. Hon körde fram till -96, sen har den mest stått i ett garage tills ifjol då en kompis till mig köpte den. Ska kolla lite på länkarna.

Tack! // Martin

Martin73 skrev:
2256563 Inga problem ännu, men det är alltid bra att ha när man ska ge sig på motorn.
Problemen kommer säkert för eller senare. Och man ska ju ha något att göra till vintern. Hojen är faktiskt i ganska gott skick. Är ju en -87:a, men uttagen -89. En gubbe hade den i två är, sen köpte en tjej den. Hon körde fram till -96, sen har den mest stått i ett garage tills ifjol då en kompis till mig köpte den. Ska kolla lite på länkarna.

Tack! // Martin

Skumt min är ju också en 87:a (det är ju alla) men den är också utagen 89.
Jag mistänker att min har stått stilla några år för den har inte gått mer än 3350 mil.

Gamebox skrev:
2256741 Skumt min är ju också en 87:a (det är ju alla) men den är också utagen 89.
Jag mistänker att min har stått stilla några år för den har inte gått mer än 3350 mil.

Det är nog en sjukdom på dom här 400:orna att dom stått still och inte gått så långt. :rolleyes:
Min har bara gått 2600 mil ungefär.

Fast å andra sidan har dom kanske haft kraschkåpor och gått x antal mil utan mätare på bana....

// Martin

Martin73 skrev:
2259288 Det är nog en sjukdom på dom här 400:orna att dom stått still och inte gått så långt. :rolleyes:
Min har bara gått 2600 mil ungefär.

Fast å andra sidan har dom kanske haft kraschkåpor och gått x antal mil utan mätare på bana....

// Martin

Det är mycket myligt.

Martin73 skrev:
2237627 Tack för länken,men jag hittade tyvärr inget bra där.
Enligt uppgift ska motorn vara ganska lik en GSX 400 FWS,
så om det är någon som har något till den kan det också funka.
Ska leta lite bland alla länkar vid tillfälle.

// Martin

Hej du.
ÖHH, "lik GSX 400 FWS",,,???
Nja, FWS:en är väl vattenkyld,,och GSX-R:en är väl luft/oljekyld,,eller???
M.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...