Mekartråden Tips & Trick

  • Thread starter Thread starter S.Westlund
  • Start date Start date
Någon som har några tips om var man kan vända sig för att reparera lite kåpor här i vinter?
 
Någon som har några tips om var man kan vända sig för att reparera lite kåpor här i vinter?
Hur djävla sönder är dom?
Brukar gå att rengöra med T-röd, tejpa i läge (på baksidan) och pytsa i superlim (helst "cyanolit").
Slabbar du, så låt det vara.
Blir bara värre om man försöker torka bort.
Rejält sönder lagar man med plastikpuddings reperationskit för plastbåtar.
 
Någon som har några tips om var man kan vända sig för att reparera lite kåpor här i vinter?

Valla plast ute vid kastrull häxorna kanske... Kolla med west i kholm forumet... Han hade nå kompis som fixade med hans kåpor så dom blev bra....
Mvh Liff
 
Hur djävla sönder är dom?
Brukar gå att rengöra med T-röd, tejpa i läge (på baksidan) och pytsa i superlim (helst "cyanolit").
Slabbar du, så låt det vara.
Blir bara värre om man försöker torka bort.
Rejält sönder lagar man med plastikpuddings reperationskit för plastbåtar.

Två sprickor, ena på bakskärmen och den andra vid framkåpan. Ska försöka få ordning på kåporna i vinter och lacka dem.
Gammal hoj med många ägare innebär lite skavanker. :P

Ska pröva att höra med valla plast, tack för tipset.
 
Två sprickor, ena på bakskärmen och den andra vid framkåpan. Ska försöka få ordning på kåporna i vinter och lacka dem.
Gammal hoj med många ägare innebär lite skavanker. :P

Ska pröva att höra med valla plast, tack för tipset.

Är det orginalkåpor så kan du inte använda glasfiber :fakta Ta grejerna till Björviks bilackering så svetsar de de åt dig,,,,,

Såvida du inte har glasfiberkåpor, men det tror jag inte.
 
Lackeringslokal

Ja jag har nu bestämt att lacka om hojen och behöver nån lokal, typ en tvätthall eller nått där man kan vattna på lite för att slippa damm i luften.
Om nån vet/har/känner till så hör av er.
 
Tja!
Nu börjar säsongen och måste få min ojämna gång i lågfart fixat. Jag lämnade in hojjen till hojbutiken förra året men 1600 spänn senare så blev det ingen skillnad överhuvudtaget trots rengöring och synkning av förgasare...

Finns det någon som har några tips om vad man kan göra eller var man kan lämna in hojjen? Vill liksom inte spendera pengar på en ny service som inte ger någonting.

/Marlorn
 
Tja!
Nu börjar säsongen och måste få min ojämna gång i lågfart fixat. Jag lämnade in hojjen till hojbutiken förra året men 1600 spänn senare så blev det ingen skillnad överhuvudtaget trots rengöring och synkning av förgasare...

Finns det någon som har några tips om vad man kan göra eller var man kan lämna in hojjen? Vill liksom inte spendera pengar på en ny service som inte ger någonting.

/Marlorn

Om du har en slipon på så byt till orginal och kör några mil,,, min förra hoj gick inte bra med sliponen, det var förmodligen fel motstånd i den.
 
Om du har en slipon på så byt till orginal och kör några mil,,, min förra hoj gick inte bra med sliponen, det var förmodligen fel motstånd i den.

Trubbel! Har inget orginal rör kvar. Fick inte med det när jag köpte hojjen. Han jag köpte av visste inte var det va heller.
Hitta ett nytt rör lär vara lite svårt...

Va nere i garaget idag och försökte få igång hojjen efter vinteruppehåll men den ville inte starta trots startkablar. Har kollat tändstiften, tömt förgasarna samt kollat så den får bensin.
Några tips om hur man får igång den?

/Marlorn
 
Trubbel! Har inget orginal rör kvar. Fick inte med det när jag köpte hojjen. Han jag köpte av visste inte var det va heller.
Hitta ett nytt rör lär vara lite svårt...

Va nere i garaget idag och försökte få igång hojjen efter vinteruppehåll men den ville inte starta trots startkablar. Har kollat tändstiften, tömt förgasarna samt kollat så den får bensin.
Några tips om hur man får igång den?

/Marlorn

Då får du prova att montera en liten strypning eller DB-killer som det heter.
Tror fortfarande på avgaset.
 
Sitter och kollar på "wiring diagram" nu och tycker mig se att mina tändkablar går till fel cylinder.
Vad kan det ha för symptomer?
 
Sitter och kollar på "wiring diagram" nu och tycker mig se att mina tändkablar går till fel cylinder.
Vad kan det ha för symptomer?

Om du kopplat tändkablarna fel så kan du med lite tur få den att gå som en påse skit, men oftast startar motorn inte alls.

Undersök detta närmre. Låter som en trolig orsak.
 
Tja!
Så här låter den på tomgång. Väldigt irreterande...

[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/apgf0Fin54A&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/apgf0Fin54A&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]
 
jag skulle slänga ett öga på insugningsgummina dvs mellan förgasarna och toppen så det inte är några sprickor och därför suger tjyvluft och ställer till luftblandninden.
 
Prövade spruta lite startgas runtom förgasarna och gummit men märkte ingen skillnad i gången.

Jag är kluven för vad jag ska göra, dels så har jag fått råd om att det kan vara skit i munstyckerna, dels att det kan vara fel motstånd i avgassystemet, och dels att ventilerna kan vara mysko.

Med lite pengar och begränsad kunskap om meckande så blir man fundersam på vad som kan göras åt skräpet.
 
Prövade spruta lite startgas runtom förgasarna och gummit men märkte ingen skillnad i gången.

Jag är kluven för vad jag ska göra, dels så har jag fått råd om att det kan vara skit i munstyckerna, dels att det kan vara fel motstånd i avgassystemet, och dels att ventilerna kan vara mysko.

Med lite pengar och begränsad kunskap om meckande så blir man fundersam på vad som kan göras åt skräpet.

ja då är det nog inte gummina tyvär så är kwakasaki av den modellen eller i allafall de tidigare mer eller mindre kända för att ha problem med ventilsätena. prova med att strypa systemet lite som west rekomenderar annars vetefan vad man ska göra. ett kompprov kanske kan vara värt att kosta på och om det visar knas så är det nog ventilerna.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top