Mekar skylthållare, vars ska reflexen sitta?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Måste reflexen sitta OVAN regskylten? Tänkte göra den laglig, vill inte ha reflexen där, men vill sätta dit den vid besiktning. Men vill helst inte spara ett mellanrum till reflexen ovanför skylten...

Kan den sitta nedanför?? :va

tackar
 
Den kan sitta nedanför.. Det gör den från fabrik på alla Ducati.

Här har du gällande bestämmelser för detta.
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr023 .htm#_Toc38949583
VV`s författningssamling skrev:
Installationskrav
105 § Bakre reflexanordnings placering i sidled skall vara högst 200 mm på sidvagn.

106 § Bakre reflexanordnings placering i höjdled skall vara lägst 250 mm och högst 900 mm. Kravet för lägsta höjd gäller inte reflexanordning på motorcykel av 1983 eller tidigare års modell.

107 § Bakre reflexanordnings geometriska synbarhet skall vara 15° uppåt och 15° nedåt samt 30° åt höger och 30° åt vänster. Vinkeln nedåt får reduceras till 5° om reflexanordningen är placerad lägre än 750 mm över marken.

Kraven i första och andra stycket gäller inte reflexanordning på motorcykel av 1983 eller tidigare års modell.

108 § Bakre reflexanordning får kombineras med lykta baktill.
 
min satte jag på reg.skylten. (bredvid siffrorna) Besiktningsmannen sa att det var helt ok.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top