Mekanisk verkstad i Malmö (som kan få ur avdragen skruv)?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hej!
Skulle behöva få bort en avdragen skruv. Förmodligen får man borra ur den och sätta i insatsgänga, vilket jag inte har utrustning till. Någon som vet bra ställe, typ mekanisk verkstad, som kan ordna detta i Malmö? Helst hyfsat centralt, då jag inte har bil.

Hmm, det är en rätt liten skruv, och jag har bara en handborrmaskin, så jag tror inte att det kommer bli så bra om jag gör det själv. Tack för tips dock!

Om din egen känsla är att du inte kan så försök inte .
För att vara helt säker på att få ur en stålskruv ur en alutopp utan att skada nåt kanske det krävs ex en fräs .

M

Jag kan förmodligen hjälpa dig om du inte har fixat det, och det inte är för bråttom. Har mekanisk verkstad, men den är i Lund.
Men jag är i Malmö nästan varje kväll, så om det passar så kan vi ha en liten överlämning om du tror att du klarar dig utan toppen någon dag.

Anders

Jag kan förmodligen hjälpa dig om du inte har fixat det, och det inte är för bråttom. Har mekanisk verkstad, men den är i Lund.
Men jag är i Malmö nästan varje kväll, så om det passar så kan vi ha en liten överlämning om du tror att du klarar dig utan toppen någon dag.

Anders

Hej Anders!
Skickade PM till dig men du har kanske inte sett det? Jag vill gärna komma i kontakt med dig, så hör gärna av dig till mig med ett PM?

Annars är jag fortfarande intresserad av få tag på en mekanisk verkstad i Malmö-trakten, om någon annan har något tips!

Last edited:
om det är standard gänga så ska det inte vara helt omöjligt att lösa, har du en bild med? kan du vänta till den 12?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT