Mekanisk verkstad i Malmö (som kan få ur avdragen skruv)?

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hej!
Skulle behöva få bort en avdragen skruv. Förmodligen får man borra ur den och sätta i insatsgänga, vilket jag inte har utrustning till. Någon som vet bra ställe, typ mekanisk verkstad, som kan ordna detta i Malmö? Helst hyfsat centralt, då jag inte har bil.

Hmm, det är en rätt liten skruv, och jag har bara en handborrmaskin, så jag tror inte att det kommer bli så bra om jag gör det själv. Tack för tips dock!

Om din egen känsla är att du inte kan så försök inte .
För att vara helt säker på att få ur en stålskruv ur en alutopp utan att skada nåt kanske det krävs ex en fräs .

M

Jag kan förmodligen hjälpa dig om du inte har fixat det, och det inte är för bråttom. Har mekanisk verkstad, men den är i Lund.
Men jag är i Malmö nästan varje kväll, så om det passar så kan vi ha en liten överlämning om du tror att du klarar dig utan toppen någon dag.

Anders

Jag kan förmodligen hjälpa dig om du inte har fixat det, och det inte är för bråttom. Har mekanisk verkstad, men den är i Lund.
Men jag är i Malmö nästan varje kväll, så om det passar så kan vi ha en liten överlämning om du tror att du klarar dig utan toppen någon dag.

Anders

Hej Anders!
Skickade PM till dig men du har kanske inte sett det? Jag vill gärna komma i kontakt med dig, så hör gärna av dig till mig med ett PM?

Annars är jag fortfarande intresserad av få tag på en mekanisk verkstad i Malmö-trakten, om någon annan har något tips!

Last edited:
om det är standard gänga så ska det inte vara helt omöjligt att lösa, har du en bild med? kan du vänta till den 12?

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!