Mekaniker tävling!

Flatslide

Ny medlem
Gick med
22 May 2004
Hoj
R1, Crf å CB 750
Mekaniker tävling

Efter ett antal timmar (och öl) i garaget med en av våra trogna depåslavar. Så har vi spånat om både det ena och det andra.

Han har ibland tyckt att det är tråkigt i depån. Inte så konstigt kanske. Då han i sommar på våra fyra tävlingar inte gjort annat än hängt vid depåräcket och ca en gång i timmen vrålat på tankpersonalen att en förare kommer in (jag vet inte varför jag köpte com-radio till dem) .
Inte en enda gång har han fått glänsa med sina snabba däcksbyten som han har övat på hemma i garaget. Vi kör std r6 från -99 så vi sliter inte däck. Varje gång vi har åkt till tävling så har han bett om regn resp. uppehåll om vart annat så att han ska få skifta däck.

Vår tanke var att man kanske skulle kunna göra en eller flera tävlingar för våra trogan mekaniker, depåslavar, lökmekar eller vad ni vill kalla dem.
Som t.ex årets snabbaste däcksbyte eller bästa tankpersonal o.s.v.
Tanken är att det kanske skulle bli lättare att motivera folk att komma med om även de hade något att tävla om.

Vad tycker ni andra är det något som är genomförbart och vilka "grenar" skulle man ha?

Last edited:
Lunkan i mitt team skulle lätt vinna tävlingen "var fan är han någonstans" eftersom Lunkan har en sanslös förmåga att spårlöst försvinna när han behövs som mest.

Matulda vill gärna utmana er i tävlingen om den godaste maten i depån samt snyggaste dukningen och mest onödiga köksprylar i depåtältet, vem blir först med en frysbox i depån.

valmers vill gärna utmana er i "långsova med smitning" detta utövas helst på betongläktaren med betongkeps från gårdagens nattslarv.

RRacer & Martinus har rekord i bakhjulsbyte på R6, det tog dom 28 minuter att byta bakhjul på hojen 2005 på Knudans ERF.

Jag vet en meck som försökte efterlikna Ulrika Knapes berömda svanhopp från OS i Munchen 1979......... men i depåkurvan på Anderstorp.

Han hade fått riktigt bra poäng om han inte hade sabbat landningen:D

//
b

RR:Benny skrev:
2525856 Jag vet en meck som försökte efterlikna Ulrika Knapes berömda svanhopp från OS i Munchen 1979......... men i depåkurvan på Anderstorp.

Han hade fått riktigt bra poäng om han inte hade sabbat landningen:D

//
b

Det tog länge innan man hittade denna tråden....

Blir nog hellre förknippad med snabba däckbyten än svanhopp i pikstil i aslfaltshav.....Huvudet var iallafall först ner....

/Urban

Var över och körde GGN -04 och hade med en depåmupp/mek, han hade 2 st uppgifter under hela helgen

1. Var tillgänglig i depån för tankning, glasögon småmeck mm

2. Fotografera (oss)och filma lite längs banan..

När jag kom in i depån efter 1,5h (första och enda depåstoppet...) så var han inte där...
Fick tanka själv och leta upp en M10 bult till bromsoket fram som lossnat, springa och LETA upp torra handskar och rena glasögon som han typ gömt..

Och efter målgång visade det sig att han inte tagit en enda bild...

Skitkul....

Denne individ skulle jag gärna anmäla till en meck tävling, så att han kan få reda på hur kass han e...

Back