Meka Yamaha i GBG

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Vet ej om detta är rätt ställe att ta upp frågan på, men vet någon någon billig men bra mc-mek som kan göra en förgasarinställning på min ångbåt här i GBG? Kände mig inte JÄTTEMANAD att lämna in en sån gammal klenod till Yamaha-center för 19.000 kr... Några tips?

Akn78 skrev:
Vet ej om detta är rätt ställe att ta upp frågan på, men vet någon någon billig men bra mc-mek som kan göra en förgasarinställning på min ångbåt här i GBG? Kände mig inte JÄTTEMANAD att lämna in en sån gammal klenod till Yamaha-center för 19.000 kr... Några tips?

Harrys Mc i Anten(åk till järnvägen i Anten och följ skyltningen Mc verkstad).
Inte i Gbg men inte längrebort för dig.
Han fixar det mesta, billigt å bra. Som gammal vårdare av pålisens mcflotta.

MickeXJR1300 skrev:
Harrys Mc i Anten(åk till järnvägen i Anten och följ skyltningen Mc verkstad).
Inte i Gbg men inte längrebort för dig.
Han fixar det mesta, billigt å bra. Som gammal vårdare av pålisens mcflotta.

Tack!! Men du. vart ligger detta? Alingsås ngnstans eller? Har du en fin beskrivning till Anten så skall jag nog fixa resten med järnväg och grejer. Har du ngt telenummer man kan ringa och prata med farbrorn?

Akn78 skrev:
Tack!! Men du. vart ligger detta? Alingsås ngnstans eller? Har du en fin beskrivning till Anten så skall jag nog fixa resten med järnväg och grejer. Har du ngt telenummer man kan ringa och prata med farbrorn?

Kör gråbovägen norrut mot sollebrunn och fortsätt förbi "avfarten" till Alingsås. C:a 500-800m efter Alingsåsvägen svänger du in höger där det står massa gamla rostiga lok. Om det är rätt jag tänker på är det skyltat därifrån.

Akn78 skrev:

Du som bor i stenkullen åker till gråbo tar sedan väg 190 mot sollebrunn, strax efter brobacka ser du en skyllt museejärnväg. Sväng in där så är det skylltat.
Jag tror att han har 070-6857826

R.N. MC-Service längst bort på Friggagatan är väl också bra på Yamaha, fast han har väl rättså fullt upp ganska ofta.

031-15 83 45

Och jag har ju ingen aning om vad han har för typ av priser...

/Anders

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...