Meka RR-hoj

RR_Chrille

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
GSX-R1000-K5
Vem ska man vända sig till när den egna kompetensen inte längre räcker till?
Har inte fåt någon vidare respons från de verkstäder jag varit i kontakt med då det får reda på att hojen är trimmad SSR6-01a…
Är alla Rookie förare mekaniker...:va

Hojen bluddrar och smäller vid full belastning på höga varv, dvs. går bra i garaget men inte på banan.

Tacksam för tips på kunniga i Stockholm!!

Last edited:
RR_Chrille skrev:
2356533 Vem ska man vända sig till när den egna kompetensen inte längre räcker till?
Har inte fåt någon vidare respons från de verkstäder jag varit i kontakt med då det får reda på att hojen är trimmad SS-R6a…

Hojen buddrar och smäller vid full belastning på höga varv, dvs. går bra i garaget men inte på banan.

Tacksam för tips!!

insprutning lr förgasare...låter som tändningen ivlet fall upp med den i Bromsbänk

RR_Chrille skrev:
2356533 Vem ska man vända sig till när den egna kompetensen inte längre räcker till?
Har inte fåt någon vidare respons från de verkstäder jag varit i kontakt med då det får reda på att hojen är trimmad SSR6-01a…

Hojen bluddrar och smäller vid full belastning på höga varv, dvs. går bra i garaget men inte på banan.

Tacksam för tips på kunniga i Stockholm!!

Vi måste helt enkelt lära oss. Sen underlättar det så klart att inte ha SS. Men det tänkte du väl på när du köpte den?

Jonte VSB R-T skrev:
2356550 Vi måste helt enkelt lära oss. Sen underlättar det så klart att inte ha SS. Men det tänkte du väl på när du köpte den?

Nja :va
Rent tekniskt så borde det vara lätare att meka SS än en standardhoj. Det skiljer ju inte så mycket mellan en SS och en STD. Med ett kit-elsystem borde det ju vara lättare att felsöka då det inte finns några onödiga sladdar till lysen mm. Sen själva motorn är ju samma fast med andra kammar och annan topp.

Det bästa är om man känner någon som har mekat lite förr så kan man vara med och lära sig samtidigt som man får hjälp. Annar är det väl bara att skaffa sig em mekhandbok på nätet och börja skruva. Bara man är noggran när man skruvar isär saker och märker uppordentligt/tar kort så bör man få ihop grejerna igen.

Magnus skrev:
2356567 Nja :va
Rent tekniskt så borde det vara lätare att meka SS än en standardhoj. Det skiljer ju inte så mycket mellan en SS och en STD. Med ett kit-elsystem borde det ju vara lättare att felsöka då det inte finns några onödiga sladdar till lysen mm. Sen själva motorn är ju samma fast med andra kammar och annan topp.

Det bästa är om man känner någon som har mekat lite förr så kan man vara med och lära sig samtidigt som man får hjälp. Annar är det väl bara att skaffa sig em mekhandbok på nätet och börja skruva. Bara man är noggran när man skruvar isär saker och märker uppordentligt/tar kort så bör man få ihop grejerna igen.

Jag menar bara att STD inte har samma tendens att strula. Kanske är helt fel.

Jonte VSB R-T skrev:
2356572 Jag menar bara att STD inte har samma tendens att strula. Kanske är helt fel.

Ok. En STD bör ju gå felfritt om man bra sköter oljebyten och kolla ventilerna ibland.

Utbudet i prisklassen var begränsat så det blev SS..

Har kollat allt utom förgasarna, kan man göra någon "nytta" utan bänk?
Känns meningslöst att plocka isär utan att veta vad jag ska åtgärda.

Testa och rengöra förgasarna. Är ju inte så jobbigt och det skadar ju inte heller även om felet skulle vara någon annanstans.

Kontrollera trycksättningen till förgasarna (slang från fonten, om den är ombygd) eller så det inte är tätt i slangen.

Min betedde sig på detta vis när den skulle varvas över 12000 rpm

Magnus skrev:
2356608 Testa och rengöra förgasarna. Är ju inte så jobbigt och det skadar ju inte heller även om felet skulle vara någon annanstans.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg