Meka BST Mikuni 40, hilfe!

Fenix

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
08', Triumph, Daytona 675
Köpt ett nytt rör, skulle "bara" byta munstycke på fuggen.

Gjorde som "alla" andra, lossade förgasaren och vinklade den några grader för att kunna nå undersidan.

Lossade botten, bara för att konstatera att det redan satt en 170-munstycke där. Killen innan förefaller ha haft ett rör på och sedan sålt hojen med endast originalet. Jaja, inte hela världen, bara att skruva ihop, eller nehej då.....

Det finns en nålventil(?) med en liten klack/klämma, den låg botten av förgasaren, utgår ifrån att den lossnade när jag tog isär det hela.

Var/hur i hela världen ska den vara fäst?

Hjälp!

/Fenix

Kan det möjligen vara flottörventilen (stoppar flödet av soppa via flottörens rörelse) ? Den ska sitta i mynningen på bränsleutloppet som går ner i flottörhuset och fasthakad nertill - i flottören via ett metallbleck.

TomK skrev:
Kan det möjligen vara flottörventilen (stoppar flödet av soppa via flottörens rörelse) ? Den ska sitta i mynningen på bränsleutloppet som går ner i flottörhuset och fasthakad nertill - i flottören via ett metallbleck.

Japp, det är flottörventilen och jag har nu lyckats fästa den i blecket som tillhör flottökroppen.

Ventilen rör sin fint utan några uppenbara hinder, men när man väl skruvar ihop det hela och vrider på soppakranen så rinner soppa i en god stråle ur överskottslangen i botten. Förefaller som flottören fastnar eller att flottörventilen inte lyckas göra sitt jobb.

Några förslag?

/F

Du har satt fast den fel eller har den hamnat snett..
Den spetsiga änden uppåt, den andra änden har väll någon bygel eller något som ska sitta fast/vila på flottören..
Bara att göra om ;)

Och nästa gång du ska byta munstycke skruvar du bara bort "muttern" under fuggen och inte hela huset :tummenupp

Honung skrev:
Och nästa gång du ska byta munstycke skruvar du bara bort "muttern" under fuggen och inte hela huset :tummenupp

Och det säger du nu! :näsblod

Jaja, gör om gör rätt...

Tackar för inspelen.

/F

Sådärja nu har man varit ute och smattrat!

Det var blecket som trycker upp nålventilen, som blivit nedtryckt någon millimeter i samband med en först något brysk sammansättning. Kan ha med att göra att jag kanske hade någon centiliter för mycket alkohol i systemet vid tillfället. Fan, är det fest så ska man meka. :D

Jag säger bara Akra, satan vilken skönsång, dax att byta grannar.

/Stefan

Back