Mek-kurs stockholmsområdet

softsolid

Ny medlem
Gick med
6 May 2010
Hoj
DR650
Hej!

Jag är ny på MC. :)
Hoppas hitta någon lämplig mek-kurs för nybörjare. Intresserad av att lära mig grundläggande mek.
Bor söder om Stockholm men var som helst i Stockholm fungerar fint.

Några tips på mek-kurser?
Eller något annat tips?

Det hölls faktiskt mekkurser så sent som i feb här i sthlm och även jag var anmäld till en av dessa, dock så finns tyvärr inte personen som höll dom med oss längre!

Vet inte om någon kan/kommer ta upp den stafettpinnen inom den närmsta tiden!

Verkstäder har säkert användning för en vuxen pryo under högsäsong o semestertider. Kan du säkert få vara med o skruva lika mkt om inte mer under en vecka eller så än någon kurs kan erbjuda. Bara att svara i telefon och hämta delar etc är ju en lättnad för en välbokad serviceverkstad.

Ingen speciell i åtanke men någon som sysslar med samma märke du föredrar är ju genomtänkt. Kan ju funka om det funkar för dig :tummenupp

Bra idé! Låter ju faktiskt som en kul grej om inte annat. Ont om tid för ett sådant projekt för min del just nu men det ska jag absolut ha i åtanke. Tack som fan för tips =)

Alltid öppen för nya förslag o idéer :tummenupp

När något ska bytas på din hoj, typ olja, bromsbelägg eller andra standardsaker så utannonsera att du efterlyser hjälp och förklara att du vill vara med och lära dig. Säkert någon som behöver dryga ut kassan och samtidigt få nån extra slant. (Hade du befunnit dig i södra delarna av Sverige hade jag gärna ställt upp (blinkblink till folk i skåne i samma sits))

Kikade på SMC, o även rätt distrikt men fanns bara kurser i hur man kör.. o köra e inget problem:tummenupp

Aye, goda råd!

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back