Mek hjälp i gbg....eller fixa billiga delar..

Hultan skrev:
Vad har du gjort föressten? klotat?
Nejdå :)

Du vet den sprickan jag hade i kutsen i vintras... Den lagade jag med glasfiber och det satt så bra så, bara det att nu har skiten släppt på samma sätt på ANDRA sidan :(

Lite buntband håller upp undertailen för tillfället och jag har besiktning den 29e :(

sharpedge skrev:

Du vet den sprickan jag hade i kutsen i vintras... Den lagade jag med glasfiber och det satt så bra så, bara det att nu har skiten släppt på samma sätt på ANDRA sidan :(

Lite buntband håller upp undertailen för tillfället och jag har besiktning den 29e :(
Okaj, där ser man.

Mookie skrev:
ELWE Aluminium & Rostfritt AB - Göteborg
Tel. 031-46 27 62
Dagjämningsg. 13, 41509 GÖTEBORG

Dom har hjälp mig med alusvets massor av gånger, snabbt och billigt.

vi ska avnända dom på jobbet nu i veckan återkom så kan jag ge ett betyg

verkar bra än så länge mycket trevliga.

Dubbelfakk!!!

Har skruvat ner halva hojen för att justera ventilerna.

Fastnade när jag skulle ta ur stiftet.

Behöver hjälp med en av följade grejer ...typ nu eller med en gång.

En 18mm lång hylsa/orginaltändstiftsnyckel.
Skjuts till Biltema.(har ingen bil eller inte ens en cykel)

Hilfe bitte!

Kaffe eller bensinpengar utgår....kan tom tänka mig ett förnedradnde samlag.

Last edited:
Duells/Superbike säljer bromsbelägg till min TLR för 440:-/st, dvs nästan 900 för paret(märke SBS)

Kan få tag på ett annat märke(kommer inte ihåg vad det var, men innehöll samma material i beläggen) för halva det priset... Frågan är: Är det värt det?
Jag menar, bromsarna ska ju funka och billigare kanske inte alltid är bäst när det gäller detta?

(de billigare bestod av "ceramic" och "carbon" om det säger någon någonting :)

Last edited:
Rasorblade skrev:
Tänk på att de ska vara effektmotstånd. Dom är en hel del större än "vanliga" motstånd. Tänk även på att dom kan bli bra j-a varma...fast allt de här visste du väl redan :tungan

Mark skrev:
Tänk på att de ska vara effektmotstånd. Dom är en hel del större än "vanliga" motstånd. Tänk även på att dom kan bli bra j-a varma...fast allt de här visste du väl redan :tungan

JO! Men tack för påminnelsen! :hihi

Hallå där?? Ingen som krachat eller pajjat sin hoj nu under sommaren... Det suger i min mekatarm... Behöver något att sätta tänderna i..... Skicka PM...

duke_gbg skrev:
Hallå där?? Ingen som krachat eller pajjat sin hoj nu under sommaren... Det suger i min mekatarm... Behöver något att sätta tänderna i..... Skicka PM...

Skulle behöva lite hjälp med att byta bromsbelägg fram på min gammel "bettan" (fram)..

you´ve got pm.... :Bugar

sharpedge skrev:

det finns ett jävligt bra lim som heter limmar allt!

Det kan lima allt och det är faktiskt sannt! vi har avnänt det i jobbet några ggr tänkte jag skulle få hem en halvtub eller så och limma lite i mitt glasfiber! vi har limmat aluminium mot kompostitmaterial på jobbet och det håller som berget! kan vara bättre än att hålla på och plasta!

Mv. Oskar

duke_gbg skrev:

Jag har lite du kan få sätta fingrarna i.. om du antar utmanigen :)
www.vifta.org/gallery/Krashen

Bild_4009.sized.jpg

Är du händig med aluminium kan du hjälpa mig böja tillbaka bakramen längst ut där den pekar rakt upp i himlen.... Jag har böjt tillbaka den så att den är rak, inte på milimetern...
Sen måste den svetsas på två ställen också...

Är du bra på plast så kan du hjälpa mig med alla sprickor :tummenupp
Har köpt helsystem, blinkers, bromsljus och byggt en enkel nummerplåt-, blinkers & bromsljushållare med hjälp av montageband. :yoparty

Ny undertail har jag liggandes i form av en plexiglas skiva som jag tänkte fästa längs med ramen bara, enkelt o bra.
Det enda som fattas då är ju en kåpa som roliga honda ville ha 4300 pix för :3freak

Vad e det mer... Pyspunka på framdäcket som uppkom i samband med krashen, fast det blir ju en ny uppsättning däck så det är väl inget :gnissla

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...