Mek handskar?

RaZsEE

Rasmus
Gick med
18 Jun 2010
Ort
smedjebacken
Hoj
Ktm 125 exc-06
Hej!
Är det någon här på SH som använder sig av mekhandskar, och vet vart dom säljer bra och billiga sådana? Har nämligen börjat få lite problem med händerna när jag mekar, så det skulle vara skönt med ett par bra åtsittande handskar. :)
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Tegera har lite olika modeller som funkar bra, dock så är de inte direkt jättebilliga.
Mycket bra kompromiss mellan hållbarhet och fingertoppskänsla i de handskar jag haft i garaget, enligt mig.

Dock kommer jag inte ihåg modellnamnen, men kommer jag ihåg kan jag kolla nästa gång jag är där :)
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag kan hålla med om att de är de bästa handskarna jag haft också. Dedär som många länkat här. Då de sitter och glider inte av som många andra handskar.

Ingen som provat biltemas mekhandske? :va
 

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
Stockholm
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Jag kör alltid med händerna bara sen tvättar jag av med riktigt tvål (någon speciell för att ta bort olja och dyl.). Har hört att gula gummihandskar skulle funka ok. Men det vet jag inget om :D
 

RaZsEE

Rasmus
Gick med
18 Jun 2010
Ort
smedjebacken
Hoj
Ktm 125 exc-06
Jag kör alltid med händerna bara sen tvättar jag av med riktigt tvål (någon speciell för att ta bort olja och dyl.). Har hört att gula gummihandskar skulle funka ok. Men det vet jag inget om :D

Det är just det, att om jag ska tvätta händerna ordentligt med något "starkt" medel efteråt så kommer jag att vara helt skinflådd på händerna och ha världens bamse eksem -.- detta har börjat dom senaste månaderna fattar fan inte vad det beror på :(

därför blir det simplare för "min" del att bara köpa några handskar eftersom att jag inte mekar speciellt ofta än heller :) (har ej behövts)
 

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
Jag kör alltid med händerna bara sen tvättar jag av med riktigt tvål (någon speciell för att ta bort olja och dyl.). Har hört att gula gummihandskar skulle funka ok. Men det vet jag inget om :D

Bara så du vet, så om du inte kör med handskar = man blir skitig väldigt fort = man tvättar händerna mycket oftare.. Om du tvättar med varmt vatten flera gånger om dagarna kommer händerna börja spricka och man får exsém (stavning) :( Så om du tvättar händerna ofta, kör med kallt vatten! :yoparty
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Om du tvättar med varmt vatten flera gånger om dagarna kommer händerna börja spricka och man får exsém (stavning) :( Så om du tvättar händerna ofta, kör med kallt vatten! :yoparty

Skitsnack. Om man duschar med varmt vatten dagligen så kan det bli att kroppen blir för torr och spricker och sånt. Men bara händerna är inte så allvarligt.

Jag har torr hud och varit född med det. Var i stadiet att bli inlagt på hudvård för något år sedan för att det blev så dåligt.
Men inget på händerna.

Händerna är en del av kroppen som är mest icke torr.(kommer inte på något ord för det. Trött :död)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top