Mek & fika kvällar

Nästa mek är Onsdag 3/3 19-21 Värnhem Malmö, filter/oljebyte samt lyfta på tanken litta i Leicas heta garage.

Max 6 st seriöst intresserade deltagare.

Handledare GSXR1100R

1.
2.
3.
4.
5.
6.

Nästa mek är Onsdag 3/3 19-21 Värnhem Malmö, filter/oljebyte samt lyfta på tanken litta i Leicas heta garage.

Handledare GSXR1100R

1. Gamila
2.
3.
4.
5.
6.

Vi kan ju tillägga att även ni som inte var med sist är välkomna! :tummenupp

Onsdag 3/3 19-21 Värnhem Malmö, filter/oljebyte samt lyfta på tanken litta i Leicas heta garage.

Handledare GSXR1100R

1. Gamila
2. Leica
3.
4.
5.
6.

Onsdag 3/3 19-21 Värnhem Malmö, filter/oljebyte samt lyfta på tanken litta i Leicas heta garage.

Handledare GSXR1100R

1. Gamila
2. Leica
3. JeJo
4.
5.
6.

Handledare GSXR1100R

1. Gamila
2. Leica
3. JeJo
4.
5.
6.

Hangarounds
1. sideline - oljebyte i framgaffel!? :)

Då återkommer jag när ni tagit er till att byta packningar i motorn/justera ventiler/annat som är svårare än att ta loss bromsok. :nicka:tummenupp

Då återkommer jag när ni tagit er till att byta packningar i motorn/justera ventiler/annat som är svårare än att ta loss bromsok. :nicka:tummenupp
Låter bra jue, man måste ju först lära sig att krypa innan man kan gå, kanske bäst att beskriva mer i detalj vad man ska göra under dessa två timmar varje gång.

Sedan kan iof två timmar vara lite kort om man ska in och rota i en motor, iaf om den ska sättas ihop och dessutom fungera före 21.00.

:)

Låter bra jue, man måste ju först lära sig att krypa innan man kan gå, kanske bäst att beskriva mer i detalj vad man ska göra under dessa två timmar varje gång.

Sedan kan iof två timmar vara lite kort om man ska in och rota i en motor, iaf om den ska sättas ihop och dessutom fungera före 21.00.

:)

Jo, men lite så är det ju, vi är på olika nivå och då går det inte att tillfredsställa alla. (:rolleyes::tungan)

Så mer detaljerad beskrivning på vad som ska hända låter bra!

Och jo, 2 h är nog lite kort för mer avancerade grejer, men det tycks ju ändå vara ett tag kvar tills vi kommer dit, så det hinner vi nog tänka ut en lösning på!

Jo, men lite så är det ju, vi är på olika nivå och då går det inte att tillfredsställa alla. (:rolleyes::tungan)

Så mer detaljerad beskrivning på vad som ska hända låter bra!

Och jo, 2 h är nog lite kort för mer avancerade grejer, men det tycks ju ändå vara ett tag kvar tills vi kommer dit, så det hinner vi nog tänka ut en lösning på!

Japp helt riktigt!!

När det blir lite varmare kan vi köra en längre kurs en helg hos mig (kallgarage) skriv gärna i tråden vad ni är intresserade av att lära er!!!

Japp helt riktigt!!

När det blir lite varmare kan vi köra en längre kurs en helg hos mig (kallgarage) skriv gärna i tråden vad ni är intresserade av att lära er!!!

Jag vill kunna ha isär hela motorn och gå igenom den del för del så den är tiptop inför nästa tävlingssäsong. :näsblod

Jag vill kunna ha isär hela motorn och gå igenom den del för del så den är tiptop inför nästa tävlingssäsong. :näsblod

Skulle du vara rolig nu swish :va Tror aldrig att du hade orkat med så mycket mek. du tycker det var jobbigt att ta av fram hjulet därför jag och jocke kom i somras ju eller. Och vem bytte hjullager där bak till dig?
Inte du själv va eller :krama

Skulle du vara rolig nu swish :va Tror aldrig att du hade orkat med så mycket mek. du tycker det var jobbigt att ta av fram hjulet därför jag och jocke kom i somras ju eller. Och vem bytte hjullager där bak till dig?
Inte du själv va eller :krama

Jobbigt och inte kunna är två vitt skilda grejer. Jag hatar att mecka, verkligen. Tycker det är pisstrist och har dåligt tålamod. Men det innebär inte att jag inte kan. Framhjulet var ju för att jag saknade verktyget, det vet du. Och ja, jag har två problem när jag ska mecka. 1) Dåligt tålamod, 2) Jag är svag, och saker sitter hårt.

Det är därför Micke ska vara med ju! :D:tummenupp
Altså... jag är inte er mekaniker lixom, ni får själv meka med support av mig men jag tänker inte smutsa ner mina kontorshänder.

Leta upp nån gammal skrotad mc-morot så kan ni ha sönder den och se hur saker funkar.

Vi har ca 400 motorer från 100kr - 15000kr.

Det fick jag som svar, så vi får väl ta en roadtrip till Fleninge mc skrot och köpa någon motor :) Vad ska det vara för motor Micke?

*/ ?>
Back