Meine Damen Und Herren BMW S 1000 RR

Throttlejunkie

Stenhård mjukis:)
Gick med
26 Dec 2004
Ort
Arlöv
Hoj
Byter ofta :)
Meine Damen Und Herren BMW S 1000 RR:
...det gasas lite mot slutet!

Ja det är ingen het nyhet att BMW lanserar sin radfyra BMW S 1000 RR nästa år. Men tänkte höra vad tycker Ni om designen, var tror Ni prisintervallet kommer hamna, vilka kommer att köpa denna modell istället för R1, Blade och Gixxer?

[YOUTUBE-ID]g73dp9JZy_c[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited by a moderator:
Utan tvekan en potent och grym sporthoj!
Priset kommer ligga runt 150-170000 skulle jag tro. Tror jag läste nånstans att den skulle produceras i ett begränsad antal, inte säker...

Går och väntar på första testet :yoparty

//Dio
 
vad har dem presterat med den på ringen mm.?
 
Om man nu får mrska sej lite så är det en nära vän och närboende som är designer så jag har hört lite insider info om det hela och om jag har förstått allting så är det vinna som gäller,,,bmw brukar inte bygga nåt skit
 
Utan tvekan en potent och grym sporthoj!
Priset kommer ligga runt 150-170000 skulle jag tro. Tror jag läste nånstans att den skulle produceras i ett begränsad antal, inte säker...

Går och väntar på första testet :yoparty

//Dio

:gnissla får nog lägga på en bunt tusenlappar på dom 150-170 du gissar på ,
hp2 sport kostar ju 209.000 hos bike i trollhättan nu ,tror knappast den här blir billigare än den ,
lite synd annars hade det varit ett kul alternativ till japsen
 
Hmmm.... fattar inte vad som är så speciellt... Den ser ju ut som alla andra racemaskiner.... Sätt ihop en honda,kawa,sucka o retta... så ... *oimpad*
 
Tror nog att detta var den hojen som är menad för VM.
Kommer nog en version för oss dödliga oxå!
Hälsa Ola Tingen!? ;)
 
HP2 ligger ju kring 210-215, ska vi gissa på runt 250-275?
 
Priset ska bli i nivå med de japanska konkurrenterna hur konstigt det än låter...
 
Ja precis, tror inte BMW lanserar en sporthoj som få har råd med när de samtidigt försöker att bryta sig igenom supersportmarknaden för rad4-maskiner.
Tror fortfarande att den kommer att hamna på ugefär samma prisnivå som Ducatis 848/1098 (vanlig modell, ej 'S' eller 'R').

//Dio
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top