Megelli 250R

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
attachment.php

Fick syn på den här motorcykeln, Megelli 250R.

1 cyl 250cc, 4 ventiler, vätskekyld, 123kg tom, 26hk.

Snygg design, tycker jag. Den låga tomvikten står ut jämfört med andra i klassen. Honda CBR250R väger 150 kg tom, och Kawasaki Ninja 250R väger 160kg tom.

Motorcykeln ritas i Europa och tillverkas i Asien.

http://megelli.com/megelli-sport-250-r/

Har läst några ord på nätet om den. Allt är inte positivt, men det verkar gälla de första årsmodellerna. De drogs med detaljproblem, och hade en luftkyld 2-ventilsmotor, som jag gissar var både slö och opålitlig. Senare modeller har blivit av med detaljproblemen, och fått en vätskekyld fyrventilsmotor, som förhoppningsvis håller ihop.

Vet inte var man kan köpa den i Sverige. Det finns några svenska återförsäljare listade på Megelli's hemsida, men många länkar är inaktuella, och på de som leder till en webbsida finns ingen information om försäljning av Megelli. Återförsäljarna verkar överlag vara av den typ som importerar Fiddy och ATV från Asien.

Bilder:
Megelli250R_03.jpg Megelli250R_01.jpg

Megelli250S_01.jpg Megelli250R_02.jpg
Nakna versionen, 250S,
visar chassie och motor.

Bifogat

• Megelli250R_00.jpg
    Megelli250R_00.jpg
    186.4 KB · Visningar: 933
Såg ett antal av dessa hojar i Australien när jag bodde där. Det ser onekligen mycket trevliga ut. Kan inte uttala mig om kvaliteten eller köregenskaperna dock. Köp och prova.:D

den dära japanska videon e så skööön. Älskar presentationen, ljuden allt. Svingen såg gör fin ut, påminde mig om en mtb downhill. :)

Last edited:
Hur kan en tillverkare släppa ut något sådant? ,, stödet asade ju i marken redan vid nästan inget nerlägg !!

Hur kan en tillverkare släppa ut något sådant? ,, stödet asade ju i marken redan vid nästan inget nerlägg !!
I den Japanska filmen verkade stödet va fixat. Såg ut att sitta högre upp jämfört med den amerikanska.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT