Meetup/hojtur till Stockholm-Mora hegen 28-29/8

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Ingen
Funderar på en tältvända till Mora nu till helgen, innan jobbet börjar nästa vecka. Nån som är intresserad av att haka eller möta upp? Så länge vädret är ok. Är det massa regn får det vara...

Nu är inte jag någon tältare, men uppskattar likafullt dina försök att bringa nytt liv i campingen. Så det blir en klockren bonus-tältpinne, Perjul!

1629754260827.jpeg

Fick min beskärda del av väta på mina två Norge-turer tidigare i augusti ;)
Vi hade en kort regnskur efter att lämnat ett soligt och alldeles för varmt Bergen. Sen slog vi upp vårat tält i sol och vaknade med sol.

Men är du inte klen så kan vi synas i oktober då jag kommer att tälta, oavsett väder.

Hmm, det kliar ju lite, men det är osäkert om jag får ledigt från Regeringen... Hur ser planerna ut, avgångstid, resväg? Nu säger prognosen regn här, sol i Mora, men det kan ju ändras.

Hmm, det kliar ju lite, men det är osäkert om jag får ledigt från Regeringen... Hur ser planerna ut, avgångstid, resväg? Nu säger prognosen regn här, sol i Mora, men det kan ju ändras.
Vi blir två som kör, som det ser ut nu. Åker från Bålsta/Shell kl. 9.00. Kompisen nobbade tält, så vi övernattar i stuga hos hojklubben Redwings i Mora i stället. Blir finåka på lite blandade vägar, och säkert en del grus också. Blir transportköra på gruset, ej grusbus. Släta däck på kompisens Vstrom.

Vi blir två som kör, som det ser ut nu. Åker från Bålsta/Shell kl. 9.00. Kompisen nobbade tält, så vi övernattar i stuga hos hojklubben Redwings i Mora i stället. Blir finåka på lite blandade vägar, och säkert en del grus också. Blir transportköra på gruset, ej grusbus. Släta däck på kompisens Vstrom.
Det hade varit trevligt, men jag hann få schemat fullt hemmavid istället :gnissla Men en sväng iväg och fiska med grabben ska det bli, det ser jag som fullgod kompensation för en hojtur.

Tyvärr, har annat bokat. Men bra att någon (som du i det här fallet) tar den här typen av initiativ! (y)

OT: Jag försökte ju locka med mig någon till Römö Motor Festival förra helgen. Det gick sådär... ? Så jag körde själv! Ut med Stena torsdag morgon, hem igen söndag kväll. 123 mil var det Göteborg-Römö-Göteborg på mestadels slingriga småvägar. Danmark är ju inte så stort.

Första hojträffen jag åkte till var där i Mora 1982.
Det största minnet är förare på en CBX 1000 som kördes både på bakhjulet men också nere i diket utan att gå omkull...

Tältade naturligtvis liksom i helgen fast några mil öster om Mora...

Första hojträffen jag åkte till var där i Mora 1982.
Det största minnet är förare på en CBX 1000 som kördes både på bakhjulet men också nere i diket utan att gå omkull...

Tältade naturligtvis liksom i helgen fast några mil öster om Mora...
CBX jag funderar på att köpa nu. Kompis på Åland har den och kollade in den i helgen. Dom är så jäkla läckra ?
20210828_113911.jpg

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...