Medlemmar i Hyllinge MS

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
Lite knas men jag har svårt att lägga denna tråden någon annan stans.

Jag o Tweetie dök upp på "månadsmötet" hos Bröderna Hörberg för att lyssna o prata lite med Per Gustavsson (SM-vinnare 250SP 2002, nuvarande ledare av ERF-serien etc.).
När den vanliga presentationen av företaget var avklarat gled vi in (10-15 pers) in på vad som kan göras åt träningarna i klubben. PG tog täten med att fråga om avgiften kunde höjas för att vi skulle kunna fortsätta/utöka antalet träningstillfällen på Knutstorp.
Vi var inte så många MC-nissar på plats men vi lät Eva mfl. veta att arrangemanget med att låta bilar o MC köra på olika dagar var ett stort steg framåt och denna info uppskattades.

Nu skall vi inte rusa iväg o tro att detta arrangemang blir framtiden. Problemet som fortfarande ligger kvar är att det finns alldeles för få kvalificerade funktionärer (utbildade eller ex. förare). Känner ni till några som kan tänka sig att ställa upp är det väldigt uppskattat att ni kontaktar Eva.

Under diskussionen om funktionärer öppnades en liten lucka för att det kan finnas möjlighet för fler än de 6st träningar som HMS erbjuder per säsong MEN det är inte möjligt idag eftersom det saknas ändå funktionärer.

Allt som allt lyckades vi få fram att även om MC-folket är tystlåtet så vill de köra desto mer. Önskemålen förvånade en o annan person som var på plats då de inte hört något liknande i alla sina (50) år.
Vi måste göra våran röst hörd o än bättre hjälpa till att få fram funktionärer som är villiga att flagga några gånger på år under veckodagar.

/g

Bra jobbat, undrar om Hyllinge kan samarbeta med Sydskanesemse i funkisfrågan.

Det var nog bra att vi snackade med dem på mötet om träningarna, för jag tror att de helt enkelt är ovetande om detta. Och det är nog just för att vi förare är rätt dåliga på att dyka upp på möten och berätta vad vi gärna vill ska hända.

Jag själv kan tänka mig att flagga lite om det innebär att jag får fler kvällar att köra. Jag tror nog att vi får vara beredda på att ge lite för att få lite, eller?!

Det snackades även om att höja avgiften, för att visa funktionärerna vår uppskattning genom att i slutet av säsongen ta dessa pengar och bjuda på gemensam fest med mat och dryck. Varför inte, tycker jag?!

Vad tycker ni andra?

Strandelin skrev:
Ojdå, den här tråden dog snabbare än käk-Jimmy reste sig från sjuksängen (och det var rekordsnabbt).

Finns det inga aktiva medlemmar i Hyllinge?

:confused:

Jodå, och kan inte annat än hålla med er. Bra att dela på bilar och hojar för en gångs skull... inte en dag för tidigt. Betala lite mer för att få fler körningstillfällen är nog inga problem för de flesta skulle jag tro... jag hade
gärna slängt upp några hundralappar till bara för att få några körningstillfällen
till. Som det är nu funkar det inte, packa allt, sluta tidigare på jobbet, packa
upp allt, ut o köra 5 min, sen kraschar en, in i depå, och sen är nästa pass
istället 10 min för att schemat inte höll tiden. Bara att packa ihop igen o köra
hem :(
Nä, byta bilar o hojar varannan gång, absolut bäst. Har man nu tagit ledigt lite
från jobbet så kan man iallafall få köra en stund tycker jag.

Jag vill dock inte lägga mig i ärendet för mycket då jag hade tänkt lägga av
med denna billiga sport ändå, därav inte varit aktiv i denna tråd... sorry

Varför kan man som aktiv inte offra en kväll per säsong och ställa upp och flagga? Gjorde detta igår på falken, och det var mycket uppskattat av FMK. Trevligt med lite fika och vifta med flaggan ett par gånger.

Är inte aktiv i år.. men om ett ex. som jag duger så e de klart jag kan ställa upp en kväll eller tre

kajlyl skrev:
Är inte aktiv i år.. men om ett ex. som jag duger så e de klart jag kan ställa upp en kväll eller tre

Eva o de andra funktionärerna skulle blir väldigt glada över tillskottet kan jag intyga.

Jag hade tyvärr inte möjlighet att köra på endast MC träningen, men det verkar onekligen vara en suverän idé!

Att vara funkis är något som jag tänkt göra länge, har bara inte fått tummarna loss! :fatta!
Hade varit perfekt med skilda MC/Bil träningar då, så kunde man vara flaggvakt på bilträningarna och ändå inte missa MC träningarna! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa