Medlemmar i HMS

GSXR1100R skrev:
Ja det kanske går att göra nästa år, vi får kolla upp detta.

Låter som en jättebra idé för oss förare. Desto svårare att få funkisar en hel dag bara. Om det inte är en helg då, men dom bantiderna kan man väl bara drömma om...

Kostar det 30000 spänn för en kvällsträning :va

Vem är det som bestämmer det ? Banägarna ?

Vem är banägarna ? Det var väll ett par personer som köpte hela anläggningen av komunen då det inte fanns så stort intresse i början av 1990.

Skulle man inte kunna köpa hela banan med omkringliggande mark ( miljoners kronor ) av ägarna eller det vill dom kanske inte pga bra vinst (man har ju sett ett antal Porsche,Ferrari på vip parkeringen det är ju dit alla pengar går dvs ner i deras egen ficka :huvet )

Jösse skrev:
Kostar det 30000 spänn för en kvällsträning :va

Vem är det som bestämmer det ? Banägarna ?

Vem är banägarna ? Det var väll ett par personer som köpte hela anläggningen av komunen då det inte fanns så stort intresse i början av 1990.

Skulle man inte kunna köpa hela banan med omkringliggande mark ( miljoners kronor ) av ägarna eller det vill dom kanske inte pga bra vinst (man har ju sett ett antal Porsche,Ferrari på vip parkeringen det är ju dit alla pengar går dvs ner i deras egen ficka :huvet )
Motor events äger och bestämmer.

Kan man tänka sig heldagsträningstillfällen mitt i veckan, eller är det lika dumt med buller och pengar då?

crallan skrev:
Kan man tänka sig heldagsträningstillfällen mitt i veckan, eller är det lika dumt med buller och pengar då?
Priset är detsamma men ev kan man hitta en bullerdag.

CorbenDallas skrev:
Allt för att DU ska få det så bra som möjligt eller?

Du din otacksamme lilla skit ska hålla k****n...

I Amatörgruppen kör ni inte fortare än Licenskursen därför tycker jag och flera som jag pratat med att det hade varit ett ypperligt tillfälle. Det enda du kan, är att klaga på andra förare och alla ska dansa efter din pipa. Jag kan dra upp många uttalande som du gjort som inte hör hemma på en bana, men det bästa du sagt är citat: "Du får inte köra om så fort i den kurvan" hallå, vad gör du då på en banan i Licensgruppen :va

Zilversurfer skrev:

I Amatörgruppen kör ni inte fortare än Licenskursen därför tycker jag och flera som jag pratat med att det hade varit ett ypperligt tillfälle. Det enda du kan, är att klaga på andra förare och alla ska dansa efter din pipa. Jag kan dra upp många uttalande som du gjort som inte hör hemma på en bana, men det bästa du sagt är citat: "Du får inte köra om så fort i den kurvan" hallå, vad gör du då på en banan i Licensgruppen :va

Herr trevlig? tycker dylika inlägg är på gränsen till personangrepp. Du vill ha det på ett visst sett och CorbenDallas vill ha det på ett annat. Exakt vad skiljer er åt i det perspektivet, förutom åsikterna i det specifika fallet?

Zilversurfer skrev:

Kan bara hålla med Zilver,vi är där för att träna.

Talpai skrev:
Det är väl iofs de med amatörlicens också. Det finns en del i den gruppen som är väldigt snabba.

Talpai skrev:
Just det, träna (och för min del även ha kul, vilket vissa verkar ha missat helt). Inte tävla och inte ta ihjäl varandra. Det handlar om att visa hänsyn. Vissa kan det, andra inte.

Zilversurfer skrev:
Käkat taggtråd nyligen eller? Varför inte tagga ner lite? Det är en diskussion, inget slagsmål!

Zilversurfer skrev:

Nä, vi kör inte fortare o på så vis kan det mkt väl vara ett ypperligt tillfälle, men varför ska vi "dras med det" och inte ni som har B-licens? Är ni så mkt mer "värda" än oss amatörlicensförare? Det är mest det jag reagerar på.

Det är möjligt jag uppfattas som en gnälleröv men för mig går säkerheten före att du får ett fritt o snabbt varv eller skrämmer nån.
Det är ju kul att du tycker jag säger bra saker :näsblod. Men skärp dig lite nu o fundera lite på vad det är du säger.

Vem som helst kan ta licens, det krävs i stort sett bara att du kan ta dig runt på banan för att få den. Du behöver mao inte vara speciellt snabb. Du behöver inte ens vara snabb alls. Du kan mao vara tom långsammare än jag, vilket säger en del.
Ska inte dessa personer få känna sig säkra på banan för att puckon kör som dårar? Har inte alla rätt till träning?

Det är möjligt jag sagt saker som inte hör hemma på banan men sorry, du får dras med det. Jag har inga planer på att sluta prata för att du säger det. Tycker du nåt är fel får du gärna påpeka det, och på ett civiliserat sätt.

Vad jag sen gjort på en BANAN i licensgruppen, det vet jag inte.

Sorry Töser och Grabbar!
Kan inte låta bli att lägga mig i denna "roliga" diskussion...

Zilversurfer är nog den trevligaste personen jag har träffat i hela mitt liv,
Ta inte åt dig för mycket nu ZS...
(Är inte lagd på "fel" håll...)
Han brukar dessutom ha rätt i de flesta diskussioner jag läst... men denna gången reagerade jag lite annorlunda...

Jag körde själv i Amatör-klassen förra året.
(Kul att bli rastad av 125:or som kör mindre än 1.05 på Knutstorp... I'll be back...)
Vad betyder Amatörklassen???
Tyvärr ingenting!!! (Då den nästan bara finns på Knutstorp)
Skulle nog varit bra om den hade fungerat som en "riktig" "inkörsklass" på alla banor.
Om alla banor hade en Amatörklass så hade startfältet i SM sett helt annorlunda ut... (Hoppas att jag inte säger för mkt nu...)

Min egen syn på det hela:
Steg 1=AmatörLicens
Steg 2=B-Licens
Steg 3=A-Licens

Lite beröm utöver ovanstående disk...
Stort Tack till Micke, Åsa, Eva G mfl (Alla ideelt arb.):
Det arbete ni lägger ner betyder och kommer att betyda mycket för hela södra Sveriges RR personer av alla slag!!!
Tyvärr skrivet under lite :fyllisar men jag står för vad jag skriver!
Mvh Håkan

Json skrev:
Lite beröm utöver ovanstående disk...
Stort Tack till Micke, Åsa, Eva G mfl (Alla ideelt arb.):
Det arbete ni lägger ner betyder och kommer att betyda mycket för hela södra Sveriges RR personer av alla slag!!!
Tyvärr skrivet under lite :fyllisar men jag står för vad jag skriver!
Mvh Håkan
Vi bugar och bockar :)

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back