Medium / Spå-gumma -gubbe

Min faster gick till ett sånt där jävla bluff-medium. Bluffen berättade att min faster skulle bli en känd konstnär innan året efter var slut. Hon tog det rätt hårt när inget hände. Alla är inte utrustade så i skallen att dom kan lista ut att MAN INTE KAN SE IN I FRAMTIDEN!!!! Blåser man någon på Blocket blir det ett jävla liv, men kallar man sig spågumma kan man skaffa en telefonlinje som det kostar 32,48 plus eventuell trafikafgift i sekunden att ringa till och dessutom göra reklam för det på tv!!

TV4 hade väl en show med någon amerikan som talade med döda?

Jag kan oxå prata med döda, men dom svarar sällan.

Last edited:
TS:
Snacka med någon inom räddningshunderiet.
Dessvärre känner jag inte många i Stockholmstrakten (om det var där han försvann).
I utbildningen ingick (vet inte om det är borta nu) en hel del söktaktik.
När man kommit fram till vilka områden som är intressanta, så kör man en vanlig träning där.
Även döda kan vara trevligt att hitta.

Angående synska människor så är jag skeptisk.
Särskilt mot dem som försöker försörja sig på det.

Men:
Jag hade en bekant (numera död) som visste saker som andra inte visste.
Bland annat:
När min syster väntade sitt första barn var vi på skördefest hos mannen i fråga.
Han hälsade välkommen vid grinden.
Graviditeten var så pass ny att varken jag eller våra föräldrar visste om den.
Systern själv var inte stensäker.
När han nävahälsade på syrran höll han kvar någon sekund extra.
"Det blir en pojk, det vet du va?"
Blev en pojk.

En udda liten dansk krigsflykting.
När han blev sjuk lade han sig på kökssoffan med gummistövlar på.
Han ville dö med stövlarna på och sofflocket passade till att bära lik.
Saknar honom.
Lärde mig att "Tid är det enda vi har och arbete är det enda man får."

Jag hade en bekant (numera död) som visste saker som andra inte visste.

Att det finns personer med ovanligt bra perception är egentligen inget märkligt. Vi är alla djur och ser man på de flesta andra arter kan de läsa ut oerhört mycket av varandra via kroppsrörelser, dofter och annat.
Jag är rätt säker på att vi tappat mycket av denna förmåga i det moderna samhället men att det finns individer som fortfarande kan "läsa" sådant som är dolt för oss övriga.

Så att det finns sådan som direkt nosar sig till en graviditet är inget som jag tycker är konstigt. Gravida påverkas ju rätt starkt mer eller mindre omgående efter befruktningen och att det finns individer som märker det ser jag inte som något onaturligt eller övernaturligt. Jag tror bara dessa personer har turen att ha bevarat och förädlat förmågan att snappa upp signaler, en förmåga som vi alla haft tidigare i historien.

Att det finns personer med ovanligt bra perception är egentligen inget märkligt. Vi är alla djur och ser man på de flesta andra arter kan de läsa ut oerhört mycket av varandra via kroppsrörelser, dofter och annat.

Dessutom så lägger vi alla sammanträffanden som grund för att det måste finnas något övernaturligt då man så klart noterar dessa just för att de är sammanträffanden medan alla potentiella sammanträffanden som aldrig slår in går förbi obemärkta av självklara skäl.

Om det inte blivit en pojke eller om hon inte ens varit med barn så hade man inte kommit ihåg att han sagt så och då kallat honom för "vikken skojare han här höhö". Det hade alltså inte drabbat teorin om övernaturliga krafter negativt.

Det förstår jag att man tror när man inte träffat honom.
Han utgav sig aldrig för att vara synsk - Bara bra på att gissa.
Han kunde även tala om var saker fanns, lika självklart som om han lagt dem där själv.
Helt naturligt.
Ibland visste han inte, då tittade han oförstående på en och frågade:
"Hur skall jag kunna veta det?"
De gånger han visste kunde man fråga honom hur han visste det.
"Jag trodde det."

Alla är inte utrustade så i skallen att dom kan lista ut att MAN INTE KAN SE IN I FRAMTIDEN!!!!

du verkar säker. :D

Om man kan se vart saker befinner sig så varför skulle man inte kunna se in i framtiden:va

1988 belönades hon med en guldmedalj av Svenska jägareförbundet som tack för all hjälp.

I början av 1990-talet vann hon en test med synska personer i norsk tv med sina dryga 80 procent rätt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Saida_Andersson

du verkar säker. :D

Om man kan se vart saker befinner sig så varför skulle man inte kunna se in i framtiden:va

1988 belönades hon med en guldmedalj av Svenska jägareförbundet som tack för all hjälp.

I början av 1990-talet vann hon en test med synska personer i norsk tv med sina dryga 80 procent rätt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Saida_Andersson

Jag är säker. Att man med givna premisser kan räkna ut vad som kommer att hända är en sak. Att kunna genom att bara titta på en person berätta vad som kommer att hända i personens framtid är något som jag ser som omöjligt. Det är så mycket på vägen som spelar in.

I Saidas fall handlade det väl inte så mycket om att se in i framtiden heller? Det handlade mer om att ta reda på vad som hänt? I sådana fall är det kanske möjligt att allt levande lämnar efter sig något slags "spår" som går att tyda för den som är mottaglig för sådant.

Jag är säker. Att man med givna premisser kan räkna ut vad som kommer att hända är en sak. Att kunna genom att bara titta på en person berätta vad som kommer att hända i personens framtid är något som jag ser som omöjligt. Det är så mycket på vägen som spelar in.

I Saidas fall handlade det väl inte så mycket om att se in i framtiden heller? Det handlade mer om att ta reda på vad som hänt? I sådana fall är det kanske möjligt att allt levande lämnar efter sig något slags "spår" som går att tyda för den som är mottaglig för sådant.

Visst har du rätt att det är mycket spelar in, att det är omöjligt är jag inte lika säker på.

Saida kunde väl se i realtid var hundar och annat befann sig så hur stor är skillnaden?

Jättetråkigt med det som har hänt!
Men att folk är så dumma/desperata så dom går till medium är ju bara skrämmande.

Det hände under älgjakten och enligt delar av jaktlaget så försvann han mellan ett älgpass och stugan. Detta i marker där han vistats väldigt ofta under hela sitt liv (69 år)

Det finns dock indikationer att detta inte stämmer.

Han eftersöktes länge av 100+ privatpersoner, polis, hemvärn, fjällräddning och även militär med både helikoptrar och hundar utan ett spår. Nu är det mest delar av släkten som letar efter spår och vill veta vad som hände.

Det hände under älgjakten och enligt delar av jaktlaget så försvann han mellan ett älgpass och stugan. Detta i marker där han vistats väldigt ofta under hela sitt liv (69 år)

Det finns dock indikationer att detta inte stämmer.

Han eftersöktes länge av 100+ privatpersoner, polis, hemvärn, fjällräddning och även militär med både helikoptrar och hundar utan ett spår. Nu är det mest delar av släkten som letar efter spår och vill veta vad som hände.

Låter som saida hade passat in där med guldmedalj från jägareförbundet.....

kanske skulle funka med remote viewing, såg ett avsnitt där de jobbade med försvunna barn från 1970-talet och de såg ut att lyckas bra

[YOUTUBE-ID]3eu0YSEHmTY[/YOUTUBE-ID]

Joe McMoneagle säger att han har hittat 10 av 26 försvunna personer i tv-shower.

[YOUTUBE-ID]U96NhE2ziHg[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
kanske skulle funka med remote viewing, såg ett avsnitt där de jobbade med försvunna barn från 1970-talet och de såg ut att lyckas bra

Snart kommer en film som handlar om CIA's arbete med medium och andra med "utökade psykiska förmågor"... :hihi
[YOUTUBE-ID]mvb7dCqv4W8[/YOUTUBE-ID]

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back